[Admpub] Linkat en netbooks

Carles Mateu carlesm a asic.udl.cat
div feb 6 10:46:25 CET 2009

En/na Oscar Castell i Marcos ha escrit:
> Hola Joan,
>
> el problema no es tant en aquests mini PCs que tenen "disc" de sobra.
> El problema està en adaptar la linkat per fer-la encabir en un disc
> SSD de 4 GB (que és el principal o master). Acer, amb el Xandros ha
> fet una feina per reduir al mínim les necessitats i ficar
> l'indispensable, fins i tot amb un escriptori totalment adaptat ... de
> totes maneres pràcticament es menja les 4 GB. El resultat és un linux
> tipus mòbil, fàcil, agradable i fet per l'objectiu concret que es va
> destinar ... fer usables aquests mini PCs.

De tota manera, l'Acer SSD, no té 4 Gb, sinó 8 Gb. I el que porta és un
Linpus, és a dir, un Fedora 8, poc toquejat.

El de 4 Gb és l'ASUS :-D

> Per altra part cap la possibilitat de ficar el sistema al disc SSD de
> 16 GB secundari. De fet, ja he fet una primera instal.lació d'aquesta
> forma amb un DVD-USB directament des del DVD original de linkat. Cal
> canviar l'ordre d'arrancada a la BIOS i llestos.

Hi ha, per l'ASUS amb 2 SSD un doc (jo no tinc ASUS i no tinc el doc a
ma) de com "unir" (fusion-fs?) els 2 SSD en 1.
> No, pot ser no m'he explicat bé anteriorment als missatges. La
> pregunta és si val la pena fer una Linkat reduïda, amb el mínim, un
> escriptori adaptat ( i per tant fàcil, fàcil per a noobs en linux) que
> atragui l'atenció del públic per la seva senzillesa i facilitat d'ús.

 Universitat de Lleida
 Area de Sistemes d'Informacio i Comunicacions
 Carles Mateu i Piñol                  Tel: +34 973 702199
                                       FAX: +34 973 702130

 www:    http://www.udl.es/usuaris/carlesm/
 You can't convince a believer of anything; for their belief
 is not based on evidence,  it's based on a deep seated need
 to believe.		 		       -- Carl Sagan