Re: [Admpub] jornades pl i presentació full de ruta

Javier Cuchí cuchibeltran a internautas.org
div jul 4 08:50:54 CEST 2008

Oriol Ferran dijo:

> Aclarir que la "neutralitat tecnològica" que va citar en Josué Sallent,
>  va definir-la com:
>
> - Donar competència en l'us de les TIC, independent de l'eina
> (programari) - Interoperabilitat, basada en estàndards oberts (en aquest
> moment, crec  que va dir només estàndards oberts)
>
> Aquesta definició de "neutralitat" ja m'està bé. No és mantenir-se
> neutral (al marge del que passa), sinó garantir la neutralitat i que
> tothom pugui entendres (sobre estàndards reconeguts per tothom, o sigui
> que estàndars oberts)

> [...]

Ja veurem si ho diu. Fóra bo que ho digués, però secundari: la
interoperabilitat amb estàndards oberts JA ESTÀ GARANTIDA mitjançant la
LAECSP, que és llei marc.

Per això no em dóna fred ni calor ni tot el que va dir de la
interoperativitat ni els terminis del full de ruta, perquè hi estan
obligats per llei. Això ja es va combatre -i guanyar- fa més d'un any a
Madrid. Llàstima que no vam poder guanyar la obligatorietat legal de posar
a disposició pública tota la producció administrativa (software i
documental) i les referències al respecte han restat molt esvaïdes a la
llei. Què hi farem! No sempre s'arriba a tot... Però es va combatre
aferrissadament i ara i aquí us certifico que el Roberto Santos -ell,
personalment- s'hi va deixar la pell i inclús va assolir un cert nivell de
risc professional.

Aquí estem davant de dos problemes diferents: un, que és el tema de la
interoperativitat amb els ciutadans i els estàndards lliures, que es digui
i es faci aquí el què es digui i es faci aquí, està resolt per la LAECSP
per via d'obligat acompliment i «punto pelota»; dos, la implementació de
solucions de programari lliure dins les administracions públiques
catalanes -o, si  més no, en la de la Generalitat- que és on balla i
badalla el full de ruta, amb propostes res ambicioses i, sobretot, amb una
enorme indefinició. Es preinstal·larà OpenOffice.org ALS NOUS ordinadors
que s'adquireixin a partir del 2009, però no substituïran l'M$ Office; a
partir del 2010, tots els ordinadors que es comprin hauran de ser
compatibles amb Linkat, però això no vol dir ni que Linkat es preinstal·li
en una partició ni molt menys que substitueixi el Window$, i tot això
sense que hi hagi calendari ni veritable full de ruta -ni tan sols per
aproximació- per a la instal·lació de Linkat com SO únic o, si més no,
compartit.

Per tant, permeteu-me una expressió una mica «xusca» però molt clara en
dir, com el capità Haddock a l'últim àlbum de Tintin, que «todo eso son
cuentos con grasa de trombón».

Cordials salutacions

--
Xavier Cuchí Burgos