[Admpub] lin.cat i el seu futur

Jordi Massaguer jordimassaguerpla a yahoo.es
div nov 2 12:52:49 CET 2007

Joan,

des del meu punt de vista, l'única que realment eś de la comunitat és Debian. Si l'empresa RedHat desapareix, fedora quedarà orfe, doncs la part important de fedora la fant treballadors de RedHat. El mateix passa amb Novell i openSUSE, i amb Canonical i Ubuntu. És clar que es pot continuar el projecte, però no és gens fàcil ;) .

Amb això no vull dir que la Generalitat no hagi de tenir un suport ferm, si no més aviat al contrari, es necessita d'aquest suport. Ara bé, dependre dels polítics és molt perjudicial. Ja sabeu que les grans decisions no s'han de deixar en les seves mans. Per això és necessari una comunitat, i aquesta s'ha d'impulsar des de la Generalitat tb, és clar, i necessitem que hi hagi representants de tots els perfils: professors d'instituts (ja que els instituts són el target principal), usuaris domèstics, empreses que donen serveis i developers (que són els més difícils d'aconseguir). La Universitat entraria en aquest últim grup, ja que és on es formen els futurs enginyers. Ara, tot porta el seu temps.

La resposta a sí aquest suport ferm existeix? Jo no ho sé pas.

jordi massaguer i pla
http://jordimassaguerpla.blogspot.com/

----- Mensaje original ----
De: Joan Codina <Joan.Codina a upf.edu>
Para: Campanya per l'ús del programari lliure en l'administració pública <admpub a softcatala.org>
Enviado: viernes, 2 de noviembre, 2007 8:12:45
Asunto: Re: [Admpub] lin.cat i el seu futur

1 quina garantia tens que hi hagi SUSE/RedHat/Mandriva/Ubuntu?
No sé la garantia d'aquests, potser si parlessis de fedora, opensuse i

debian, et diria: perquè són de la comunitat, i no dominats per
 empreses.
Linkat és el projecte de una organització, no d'una comunitat i
 Jordi,
qui està creant la comunitat? tu o la organització que la ha creat?.
  La generalitat ha creat una comunitat d'usuaris no de
 desenvolupadors.
Faràs tu la propera linkat? perquè T-systems i Novell la faran si
 surt
un concurs i el guanyen... o no?
I sortirà un concurs?
Si l'objectiu de la Generalitat era donar la primera empenta i llavors
deixar que la roda girés sola, havia d'haver fet les coses diferents,
buscar primer una comunitat capaç de fer-ho i donar-li el suport
suficient. I no crear el seu projecte i esperar que després la
"societat" se'l faci seu. En tot cas la Generalitat ha de GARANTIR que
allà on no arribi la comunitat hi posarà els recursos fins que la
 linkat
sigui prou gran (suport comercial suficient)
Jo el que em pregunto és: la generalitat té un compromís FERM amb la

linkat i el seu futur o depenem de que es crei la comunitat?

Joan

En/na Jordi Massaguer ha escrit:
> fes-te tb les següents preguntes:
>
> quina garantia tens que hi hagi Windows?
> quina garantia tens que hi hagi SUSE/RedHat/Mandriva/Ubuntu?
> quina garantia tens que demà surti el sol?
>
> Les possibles respostes que m'imagino em pots dir són:
>
> 1- Interès comercial (tant en la primera com en la segona... i
 potser tb en la tercera ;) )
> 2- Software lliure i comunitat (segona pregunta). Si desapareixen els
 "actors" principals (els desenvolupadors principals diguem), existeix
 la possibilitat de començar a on ho hagin deixat, al poder reaprofitar
 el software (tot i que no seria fàcil), si hi ha interès per part de
 la comunitat.

> Interès comercial i comunitat en comença a haver. Per tant, et
 replantejo la pregunta:

> n'aconseguirem prou de comunitat i interès comercial pel Linkat?
>
> només el temps ho dirà, no creus?
>

> jordi massaguer i pla
> http://jordimassaguerpla.blogspot.com/

 pública <admpub a softcatala.org>
> Enviado: jueves, 1 de noviembre, 2007 23:26:42
> Asunto: [Admpub] lin.cat i el seu futur
>
> L'altre dia des de els serveis informàtics de la UPF es preguntaven
 si

> adoptar la linkat
> I jo vaig posar un dubte que tinc a sobre la taula.
> Quin és el futur de la linkat?
> La linkat és una obra de la Generalitat, cada nova versió ha de
>  sortir
> de un concurs públic fet des de la Generalitat. Però quin
 compromís