Re: [Admpub] Complement notícia Linkat 1.1

Dr. Joan de Gracia jdegra25 a yahoo.es
dij jun 7 19:08:27 CEST 2007

Hola Josep,

Vaja, gairebé el que em demanes és que et defineixi un pla :-)

Entenc que a nivell de les famílies s'ha de potenciar l'ús de programari lliure sota plataforma windows. Ho dic perquè pots trobar-te amb el problema de compatibilitat de hardware i això és problemàtic sempre. Les aplicacions haurien de ser: OpenOffice, Firefox, Gimp, etc. (les típiques). També pots fer ús de màquines virtuals per fer arribar GNU/Linux a les llars. Donat que avui en dia els programes que virtualitzen PCs són gratuïts i de lliure descàrrega per la xarxa, és una bona opció que distribueixis una imatge d'un sistema GNU/Linux i que l'alumne se l'emporti a casa. Nosaltres, des del projecte Linkat, ho hem fet així ja que es tracta d'una forma "segura" que GNU/Linux pugui arrelar sense tenir problemes amb el hardware.

A nivell de centre pots seguir la mateixa tendència, és a dir, a nivell de windows, hauries de tenir instal·lat el mateix programari que tindrà l'alumne després a casa.

Pots plantejar-te de fer instal·lacions duals windows/linux. En cas que facis instal·lacions de linux a les màquines, caldrà que t'asseguris molt bé que el hardware no et donarà problemes. Així pots fer ús d'una liveCD o liveDVD per detectar aquests problemes.

També pots justificar l'ús de GNU/Linux al centre si el que pretens és reaprofitar màquines antigues. Un dels projectes que estem impulsant des del Departament és la utilització de màquines velles com a terminals lleugers i donem el suport que calgui des del mateix portal Linkat.

I finalment, i molt important, cal fer formació!!!! Formació de l'entorn linux escollit, de les aplicacions lliures (tant per windows com per linux) ja que, tot i que les solucions tècniques basades en linux sóc excel·lents, si no es forma l'usuari final, el procés d'adopció de programari lliure pot fracassar.

Atentament,

Joan de Gracia

Josep Vives  <josep.vives a gmail.com> escribió: Hola Joan,

Ja que ets assessor del Dept Educacio....

Sòc pare d'un nen que va a escola concertada. Des de l'AMPA/pares que
podem fer per a que el nostre colegi instal.li/usi programari lliure.

Ara que hi ha el linkat ho tinc mes fàcil.. Quines tecles m'aconselles tocar....

No se si em podràs ajudar en això...

LLibertat i (mega)bits!

Josep Vives

El 07/06/07, Dr. Joan de Gracia  ha escrit:
> Hola,
>
> Us adjunto un petit text que no ha aparegut a la nota anterior:
>
> Si ja teniu una Linkat 1.0, el procés d'actualització a Linkat 1.1 s'ha de
> fer a través de: Sistema -> Actualització de programari
>

> Joan de Gracia
>
> Assessor tècnic del Departament d'Educació.
> [...]

*                                *
* Per un programari              *
* LLIURE i en CATALÀ             *
*                                *
[...]
*        .---.
*       |o_o |
*       |:_/  |
*      //    \ \
*     (|      | )
# Usuari registrat de
# GNU/Linux:
# #350320

¡Descubre una nueva forma de obtener respuestas a tus preguntas!
Entra en Yahoo! Respuestas.