[Orglliure] ...

Manel Zaera manelzaera a gmail.com
dis maig 12 20:41:57 CEST 2007

El 12/05/07, lolo <lolo a moviments.net> ha escrit:

> amb
> drets
> que

> els

> El copyroight es divideix per drets d'autoria i drets d'explotacio.(els
> drest morals ara no m'enrecordo si formen part dels primers, dels segons o
> son un tercera part)(apart es poden firmar contractes per sobre dels drets
> d'explotacio.. End user license agreement crec que seria un bon exemple
> d'açó).

--> El copyright dels EUA? O parlem de copyright com drets d'autor a casa
nostra?

Lo de patrimonials, potser es referiex a autoria+explotacio i els morals
> (irrenunciables) van apart.

-->Patrimonials = explotació

Els drets morals no son per a reconeixensa(aixo ho fan els altres), son
> [...]
> Per aixo, si totes les obres obtenen copyright automaticament(amb drets
> morals incluits que impediren la donacio a domini public, el domini public
> no existiria fins que caducara el copyright dels hereus del autor mort...

> Si, estaria be, ja que he esborrat el teu nom en la teva obra-misatge
> anterior, que com no has explicitat quin tipus de drets d'explotacio hi
> han, per defecte ve amb "Tots els drets reservats".
> Ho menciono també perque molta gent creu erronament que el no esplicitar
> el us que es pot fer de les creacions, per defecte van a domini public,

-->Certament, no explicitar els drets és equivalent a tots els drets
reservats. Però, com que estem tenint una conversa jo no hi poso llicència.
És composar una llicència a les paraules que dius quan estàs xerrant amb
algú.