[Linux] Quotes

Pau Cabot pcabot a educacio.caib.es
dll maig 7 12:46:51 CEST 2007

En/na Xavi Blay ha escrit:
> El tema de l'espai ocupat per cada usuari podria resoldre's -supose-
> calcul·lant el tamany de cada subdirectori a /home. El que passa és que això
> no tindria en compte la resta de fitxers dels usuaris que pogueren estar
> escampades per la resta del disc.
>
> Pel que fa al teu servidor, supose que voldràs dir que no té interfície
> gràfica. Crec recordar que hi havia eines que feien el mateix servei que el
> kdirstat, però sense front-end.  Un d'ells era diskfree, descarregable a
> sourceforge.net/projects/diskfree/, però ja fa més d'un any que està parat i
> [...]
El webmin el conec i l'ús molt (ara m'estic barallant amb el mòdul de
les quotes) però no em sona cap mòdul que faci això que dius. Em podries
dir el seu nom i miraria d'instal·lar-lo?

Per consola, tenc dues eines que em fan part de la feina:
/home# du -hs *  > ddmmaaaa.txt     (Aquesta em fa un llistat del que
ocupa cada subcarpeta del /home, però no m'ho fa per usuari, és clar)
# find / -user nomusuari > nomusuari.txt  (aquesta em llista tots els
arxius que són propietat d'un usuari, però no em diu què ocupa cada un).

Però em fa falta fer una virgueria per integrar les dues coses.

Gràcies, Pau.