[Geotraduccio] [OsmAnd] Traducció etiquetes OpenStreetMap

Ecron Smith ecron_89 a hotmail.com
dim des 23 08:46:19 CET 2014

Bona dia companys:

Pels enllaços que hi afiges, KonfrareAlbert, he de dir que la traducció que més s'assembla a Tobacco és Estanc, sobretot si mirem la definició de la wiki de l'Openstreetmaps [1]: "A store that sells tobacco and smoking accessories. It might also sell
other convenience items, such as magazines, newspapers, sweets and
stamps."
Per tant, podríem traduir-ho així, encara que a mi, "Venda de tabac" i similars em pareixem prou acceptables.

Tens raó en quant a que Quiosc es refereix més al lloc físic més que a les coses que hi venen, tant en espanyol com en català, personalment ho associe amb això. El dubte em va sorgir perquè en polonés sí que varia el significat de la paraula kiosk (però això és una altra història).

En quant a lo de Newsagent... Em pense que no hi ha terme en català per definir-ho, o al menys no se m'ocorre cap. El més paregut que em ve al cap per definir "... a shop primarily selling newspapers, and magazines. They normally sell a wide range of other convenience items e.g.
cigarettes, pens, paper material such as copybooks, sometimes sweets,
chocolates and even sandwiches, milk etc." és Quiosc. Però, si mirem la última part de la definició [2]: "Newsagents are very common at transport hubs, such as railway stations and airports, e.g., the chain W.H. Smith in Britain." a Espanya existeix això a les estacions de tren i als aeroports, però no recorde ni noms de cadenes ni nom específic del tipus de botiga. Cercant a Internet he trobat la cadena RELAY a l'aeroport d'Alacant/Elx, on denomina la botiga com "Prensa" [3]. A tots els aeroports de AENA hi apareix la mateixa nomenclatura (el mateix ocorre a les estacions d'ADIF).

Resumint:

[1]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dtobacco
[2]: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:shop%3Dnewsagent

[3]: http://www.aena.es/csee/Satellite/Aeropuerto-Alicante/es/LTDA_FP/1237553036113/1237553041730/Prensa.html