[Corrector] Formes -ea en variant valenciana al nou corrector

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
dic ago 7 16:44:15 CEST 2013

Al 07/08/13 1:24, En/na Joan Montané ha escrit:

> [...]
> els accepta,  però no el nostre corrector,  i ho trobo encertadíssim.

> "blog" , perquè a la versió general no acceptem tot el que accepta
> l'IEC, no?
>
> Personalment,  prefereixo el terme bloc,  :-)  però,  si no vaig
> errat,  la darrera versió del corr.  ortogràfic ja accepta les
> darreres esmenes del DIEC,  incloent-hi blog. Ara, no fotria al mateix
> nivell de referència el DIEC (que tampoc és la Bíblia) i el dicc. de
> l'AVL,  especialment en referència al lèxic. Millor contrastar amb
> altres fonts,  com el Bromera,  en el cas del valencià.

El diccionari de Bromera es va editar l'any 1994-95, és a dir, no es fa
(ni es farà com a mínim fins 2015) una revisió: té 18 anys d'antiguitat.
El conec bé, el tinc al costat de l'Scrabble d'Enciclopèdia Catalana.

Si tens cap referència lexicogràfica feta al País Valencià actual
encantat. Però a banda de treballs puntuals de les universitats, el que
hi ha és el que fa l'AVL (agrade o no) (i per els déus, no poseu les
actualitzacions del diccionari de Vicent Pascual).

> Com indica el Toni,  al corr.  gramatical tenim molt més marge per
> afegir coses, el risc d'una mala experiència d'usuari és molt menor. A
> l'ortogràfic afegir masses mots pot arribar a ser contraproduent. Al
> terme mig és la virtut.

Coincideixo. Però ens agrade o no, "vivenda" és normatiu. Ho sé, fa molt
de mal a la vista.