[Corrector] Formes -ea en variant valenciana al nou corrector

Jordi Mallach jordi a sindominio.net
dij ago 8 10:13:59 CEST 2013

El dc 07 de 08 de 2013 a les 13:47 +0200, en/na Jaume Ortolà i Font va
escriure:

> Fa poc un usuari del corrector en Softvalencià plantejava una qüestió
> semblant. ¿Per què apareixen com a errors les formes vullc, vullga...
> (en comptes de vull, vulga...) que per a l'AVL són bones o fins i tot
> prioritàries? És la mateixa qüestió que la dels sufixos -ea i -iste.
> Per a l'AVL són vàlides i correctes. Per a les universitats
> valencianes, per a bona part del sector editorial, etc., són formes
> inadequades per a un escrit formal.

D'acord amb això.

> [...]
> Caldria classificar tots aquests casos en tres o quatre opcions com a
> màxim. ¿Teniu idees de com fer-ho? No és gens fàcil, la casuística és
> inacabable. Hi ha totes les combinacions imaginables: acceptat o no
> per l'IEC, l'AVL, el DGLC, el DCVB, esadir.cat, Termcat, i altres
> diccionaris i llibres d'estil...
> 2) Les paraules "dubtoses", en conjunt, apareixen amb una freqüència
> relativament baixa. Els avisos no són una gran molèstia. Per tant, no
> crec que siga una gran necessitat desactivar-los. Ho pot ser per a

Estic d'acord amb vosaltres. Afegir moltes opcions farà l'eina inusable.
Si es vol encaixar d'alguna manera, jo afegiria una opció "accepta
formes informals però normatives" (amb un nom acceptable ;) i clavaria
totes aquestes dubtoses en el mateix sac. Seria un poc el calaix
desastre, però no veig cap altra manera d'encaixar-ho sense que les
combinacions augmenten exponencialment.

La veritat, mai he vist "artiste" escrit llevat de coses del món faller,
tot i que a Benimaclet sí que és la manera de parlar (junt amb moltes
altres coses que són barbarismes i incorreccions sense més). En canvi,
"vore" i derivats i suggerència sí són habituals en registres
suposadament formals.

TL;DR: L'AVL, sí, val, però la utilitat per damunt de la sagrada
normativa (veure cas "aixo" i la seua sortida, si no m'enganye del
diccionari).

--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi a sindominio.net     jordi a debian.org     http://www.sindominio.net/