[Terminologia] favicon: mosca web?

Sílvia Miranda silvia.gnome a gmail.com
div nov 12 13:42:03 CET 2010

Gràcies a tots pels comentaris.

Jo també ho vaig pensar, però després vaig decidir que potser no era una
opció dolenta: al cap i a la fi, veus el favicon en una pantalla, té una
mida semblant a la d'una mosca (tal com s'esmenta a la definició de
l'Enciclopèdia -gràcies, Josep, entre tanta mosca collonera no vaig
veure aquesta accepció del terme-) :P i serveix per identificar un lloc
web i diferenciar-lo dels altres. Per tant, en aquest sentit no em
sembla una denominació que estigui fora de lloc.

Dit això, haig de dir que jo tampoc no veig clar que hagi de triomfar el
terme mosca web; em penso que jo mateixa no el faria servir. De fet, no
tothom coneix el terme mosca aplicat a l'àmbit de la televisió, o sigui
que potser la gent ni tan sols sabria d'on ve el terme.

Com deia en Pau, icona de pàgina no és una bona traducció perquè el
favicon identifica tot el lloc web. Per tant, si tothom hi està d'acord,
seguirem defensant la proposta original, és a dir, icona de web o icona
de lloc web.

Salut!

Sílvia

El dj 11 de 11 de 2010 a les 15:36 +0100, en/na Toni Hermoso Pulido va
escriure: