[Terminologia] Songbird

Carme Pla carme.pla a gmail.com
dim oct 14 23:54:01 CEST 2008

Bona nit,

M'agrada mediateca.

No m'agrada Repertori com a traducció de Playlist. Entenc que una Llista de
reproducció forma part d'un Repertori, el qual pot contenir diverses Llistes
de reproducció. Ben minso hauria de ser un Repertori per correspondre's a
una Llista de reproducció. Amb això l'únic que vull dir és que l'ús que faig
d'aquests dos termes habitualment és molt diferenciat i no es corresponen
l'un amb l'altre. Crec que la definició de l'IEC ajuda bastant. No tinc cap
Llista de reproducció que es correspongui al conjunt d'obres d'un artista,
músic, etc. Les meves Llistes de reproducció són sempre una tria i, per
tant, són restrictives en relació a tot el Repertori.

Quant al terme Scan no se m'acut cap paraula millor que la proposada. En
català existeix "llambregar" que significa "donar un cop d'ull", però ni és
coneguda ni tampoc és una descripció exacta (que segons descrius, sembla més
un "Sync" que no un "Scan", però en fi). Altres semblants a "revisar"
podrien ser "examinar", "explorar" ...

Salutacions

Carme