[Recull] Snippet

Eduard Gamonal xadap2004 a gmail.com
dic abr 16 22:53:57 CEST 2008

Ai ai, «fragment» no m'agrada gens.
Li ho vaig comentar al Toni en el seu moment i fins ara no he vist el correu.
Mireu, resulta que Gedit té tres tipus de mini aplicacions que
n'amplien les possibilitats: els fragments (snippet), els complements
(plugins) i les eines externes (external tools).
El problema va venir perquè vaig entrar al seu irc i em vaig passar
40minuts confós. Intentava crear un complement però necessitava un
snippet. En tenir una traducció tant diferent i poc intuïtiva, es fa
difícil reconèixer què és. «Fragment» no recorda a complement i, de
fet, al Gedit és un complement que es fa programant des del mateix
editor de fragments i utilitzant unes constants predefinides pel
programa.
Les eines externes no són més que snippets amb crides a la consola, i
els plugins són codis en python o C++ que enriqueixen el Gedit.

Realment no se m'acut res millor que «complement», però això pot
causar confusions en manuals que emprin plugin i snippet.

Salutacions en plena setmana d'exàmens!
Edu