[Recull] Re: [Forum] [Fwd: consulta TERMCAT] (to overclock)

Josep Lladonosa Capell jlladono a xtec.cat
div abr 11 13:05:09 CEST 2008

Hola,

Volia comentar que des del punt de vista de l'electrònica, sigui el xip
que sigui, el paràmetre que es força és la freqüència del rellotge (els
MHz).

Addicionalment, dir que quan es força un xip el seu consum en potència
s'incrementa (s'escalfa), i de vegades cal incrementar valors de tensió
(V) i millorar la refrigeració per tal de mantenir el xip dins els
marges de funcionament que especifica el fabricant.

Així doncs, en termes d'increment de capacitat de processament, "forçar
el xip" és  "forçar la velocitat" (o "forçar la freqüència de rellotge",
que descriu de forma més específica el que s'hi fa),
si considerem que "forçar" és sortir-se d'aquests marges de funcionament.

En/na Sílvia Miranda ha escrit: