[Recull] encriptar vs. xifrar

Quico Llach qllach a gmail.com
dis set 15 20:11:20 CEST 2007

Hola,

No sé quina enciclopèdia has consultat,però a la nova edició del DIEC (que
és el diccionari normatiu) apareix el terme "encriptar":
encriptar
v. tr. [IN] En inform., xifrar basant-se en algorismes matemàtics.

També ho trobaràs al TERMCAT:

*ca*  encriptar, v tr
*ca*  xifrar, v tr  *sin. compl.*
(...)
*en*  encipher, to
*en*  encrypt, to

Definicions
*ca:* Codificar un missatge per mitjà d'una clau de manera que resulti
críptic o secret.

Salutacions,

Quico