[Recull] QCAD

xbea a xtec.cat xbea a xtec.cat
dij jun 7 09:34:20 CEST 2007

Hola,
Després d'un parell de recomanacions i passar per altres llistes de
softcatalà, acudeixo a aquesta.

El tema rau en que, com ja sabreu (va sortir abans al bloc d'en Jordi
Mas que al portal de la Linkat) s'ha traduït el QCAD al català.
Abans de que es publiqui la Linkat 2.0 (als voltants de setembre)
caldria afinar-la per uniformitzar la localització. Ja vaig col·laborar
en la versió anterior al GIMP o en l'Xnview, i més d'un filòleg l'hi ha
fet una ullada, però sempre hi han paraules i/o expressions que es poden
millorar.

Uns dubtes que ja arrossego de més enrere, són els relatius al zoom.
No el puc traduir com "escala" ja que en dibuix tècnic, l'ordre "escala"
és un altre concepte.
Us dic la meva proposta i, entre parèntesi, alternatives:
Zoom in: Apropa
Zoom out: Allunya -aquests dos termes ja figuren al recull-.
Zoom extension: Ajusta (Encabeix, Encaixa...) Equivalent de "fit to window"
Zoom window: Emmarca -per la idea del marc de la finestra-
Zoom pan: Enquadra -no m'agrada, ja que veig que és el mateix que emmarca, però m'he deixat portar per la traducció al castellà-
Estaria bé poder arribar a un criteri consensuat en aquests termes.
Digueu-ne la vostra.

Gràcies