[Recull] Proposta de nous termes

Josep Lladonosa Capell jlladono a xtec.cat
dim jun 5 22:24:03 CEST 2007

Hola,

el context de "commit" és una transacció sobre una base de dades.
Tot s'inicia amb una marca d'inici de la transacció ("begin trans"). A
partir d'aquest punt s'executen operacions sobre la base de dades.
El conjunt d'operacions (que a tots els efectes "sembla" que s'hagi
efectuat) quedarà reflectit en la base de dades en el moment que
s'efectuï un "commit".
Si en cas contrari, el programa decidex "fer-se enrere" perquè la
transacció sencera s'anul·la, s'fectua el "rollback", és a dir, desfer
totes les operacions realitzades
a partir del "begin trans".

Aquest mecanisme s'utilitza amb la finalitat de tenir un conjunt
d'operacions que segur que es realitzen totes juntes (de forma atòmica,
se'n diu)...

En/na Quico Llach ha escrit: