[Recull] Proposta de nous termes

Josep Lladonosa Capell jlladono a xtec.cat
dim jun 5 21:40:06 CEST 2007

Alguns sinònims:

Commit (verb): carry out, effect, execute, do, perform...

En català:
- cometre (verb) [ Lliurar (alguna cosa) a la cura o al càrrec d'algú],
comissió (substantiu)
- consumar (verb) [Portar (alguna cosa) a acompliment definitiu],
consumació (substantiu)
- portar a terme (verb) [Acabar (alguna cosa)], (?)
- efectuar (verb), efectuació (substantiu)

"Cometre" s'hi sembla, però a mi m'agrada "consumar". És el sentit que
més s'aproxima a l'únic "commit" que conec: una operació en bases de
dades que s'ha de "consumar" -bases de dades-, contrari al "rollback"
(fer-se enrere, desfer -que podríem potser també incorporar-).

En/na Quico Llach ha escrit: