[Recursos] Actualitzada versió de desenvolupament de recursos- 8 de juliol 2015

Josep Ma. Ferrer txemaq a gmail.com
dis jul 11 11:04:29 CEST 2015

El Divendres 10 Juliol 2015, a les 17:44:50, Jordi Mas va escriure:
> Hola Toni,

> Entenc per entitats et refereixes a etiquetes bé XML o HTML.
>
> En Josep MA. va detectar un problema fa temps que vam esmenar:
> https://llistes.softcatala.org/pipermail/recursos/2015-May/000289.html
>
> Als informes de qualitat sembla que surten bé:
> https://www.softcatala.org/recursos/quality/kde.html
>
> Si veus alguna cosa que no surt bé ens ho dius i ho mirem.
> [...]

Hola,

	suposo que el Toni es refereix a les entitats de la documentació del
projecte KDE, que els traductors defineixen a [1]. Són entitats del tipus «& +
text + ;» (p. ex.&BDR;) que en el moment de compilar la documentació se
substitueixen pel seu valor predefinit, en aquest cas «botó dret del ratolí».

	La qüestió és que a l'eina de qualitat, primer s'eliminen els
acceleradors (_&~). I per les entitats definides pel traductor, l'ampersand
inicial també s'elimina. Llavors, el LT detecta que manca un espai darrere del
punt i coma final de l'entitat. Per exemple:

Fitxer analitzat: kde/documentation/docmessages/applications/dolphin.po-
results.xml
[...]
Missatge: Falta un espai.
Suggeriments: ; .

...en la capçalera d'una columna amb el BDR;. Al menú contextual de la línia
de capç...
[...]

	No sé si hi ha altres projectes amb aquest mateix problema. En tot cas,
la solució seria preprocessar els fitxers per substituir aquestes entitats pels
seus valors (a partir de la seva definició indicada a [1]), abans de
l'eliminació dels acceleradors.

	De moment, crec que es pot conviure amb aquest problema, però si la
solució és senzilla d'implementar, els informes de qualitat quedarien més
nets.

	Salutacions,

	Josep Ma. Ferrer

PD: Disculpeu que no hagi dit res abans, però he tingut problemes amb el
correu.

[1]
http://quickgit.kde.org/?p=kdelibs.git&a=blob&h=b1d27a50e8b5622136eb6b48c0b29935a8cb4895&f=kdoctools%2Fcustomization%2Fca%2Fuser.entities&o=plain

Més informació sobre la llista de correu Recursos