[Recursos] recursos.softcatala.org - feedback, suggeriments...

dim oct 15 23:03:03 CEST 2013

Ep
A http://recursos.softcatala.org/
hi ha la possibilitat de baixar les memòries independents, totes juntes,
i en format .PO i .TMX.
Crec que els usuaris haurien de baixar zips i no pas els po/tmx
directament, que ocupen una bestiesa.
Per exemple, la memòria en un sol fitxer (tm.po) ocupa ella soleta 83 MB.
Ho dic perquè seria útil per a nosaltres (estalviaríem força trànsit) i
per l'usuari (la baixada trigaria molt menys).

Per altra banda, jo destacaria la baixada de totes les memòries (ara
està al capdavall de tot). Potser ho posaria amb un fos més destacat i/o
al principi de la taula. És possible que els usuaris comencin a baixar
les memòries que van veient a la taula (projecte a projecte) i llavors
arriben a baix de tot i se n'adonen que hi ha la possibilitat de
baixar-les totes en un. I se senten tontos :-)

Així mateix, potser faria que el "Totes les memòries" dirigís al fitxer
que es baixa des del Rebost:
<http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Mem%C3%B2ria_de_traducci%C3%B3_de_Softcatal%C3%A0>
en el qual hi ha els projectes separats i el tm.po/tmx global.

Jo crec que la idea seria unificar les versions de la memòria que es
poden baixar des de recursos.softc.. i des de la fitxa del Rebost.
Ho dic perquè, d'altra manera, pot arribar a confondre. Jo, com a
usuari, no sabria quina versió em convé baixar.

Una cosa tonta: posa el botó "Cerca a l'original" primer que "Cerca a la
traducció". La majoria dels usuaris voldran cercar com s'ha traduït una
cosa de l'anglès, és dir, voldran cercar al text original.

Per si et serveix d'inspiració, aquí uns llocs que permeten aquests
tipus de cerques:
<http://transvision.mozfr.org> (per cerques de Mozilla)
<http://mymemory.translated.net>
<http://www.linguee.es/>
<https://www.tausdata.org/index.php>

Una altra cosa:
A la pantalla de resultats, la mida de la lletra canvia depenent del
nombre de resultats?
Ho dic perquè si cerco "metal" (que té pocs resultats) m'apareix així:

Però si cerco alguna cosa amb força resultats, com "download", la mida
de la lletra acaba veient-se així:

Vols dir que cal el canvi de mida?
Ara que ho veig, amb aquesta cerca és possible que alguna cosa "li faci
mal", perquè arriba un moment que passa a veure's tot en negreta.
Possiblement són les etiquetes de les cadenes. Potser el canvi de mida
de la lletra és per aquest mateix fet.

Quan al format dels resultats:
- Jo posaria com a taula, separant els camps "Original:" / "Traducció:"
del text en sí. Si cerco alguna cosa, segurament m'interessa copiar el
text ràpidament. Si la cadena està inclosa dins una cel·la d'una
columna, és molt més fàcil de seleccionar que si de de fixar-me en no
seleccionar l'"Original:" del principi.
- Relacionat amb l'anterior, hi podria haver una iconeta al costat de la
cadena que et posi la cadena completa al porta-retalls.

- Podria haver-hi una llista desplegable per seleccionar l'àmbit de
cerca (per si es vol cercar només en un projecte. De fet, per
seleccionar l'àmbit, se m'acut que podria ser similar a la taula que hi
ha a sota per projecte i amb un checkbox davant que puguis seleccionar
diversos específics per fer la cerca. D'aquesta manera, ho podria haver
una espècie de'"àmbits de cerca predefinits", com per exemple:
"Projectes de Softcatalà". Si l'usuari selecciona aquest àmbit de cerca,
automàticament es marcarien les caselles corresponents als projectes de
SC. Això té més sentit tenint en compte que el projecte es preveu que
sigui no només per a memòries de projectes de SC, sinó d'altri.
- Es podria aprofitar la mateixa taula de selecció de projectes per
afegir-hi els enllaços de "baixa com a .po" i "baixa com a .tmx"

salut
jordi s