[Recursos] Decisió sobre el glossaris - formes flexionades vs no flexionades

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dll des 30 22:31:08 CET 2013

Ep

Cal decidir si als nous glossaris[1], volem incloure les formes
flexionades (desa, s'està desant, opció, opcions, etc) o bé si volem
incloure la forma sense flexionar (desar, opció, opcions).

Els glossaris més acadèmics (TERMCAT, Recull de Softcatalà, reculls de
lèxics, etc) usen les formes no flexionades i els glossaris
d'aplicacions (Apple, Microsoft, etc) tendeixen a usar les formes
flexionades.

En la meva opinió personal, els glossaris amb formes no flexionades són
millors pels humans (per exemple, s'inclou l'infinitiu en el cas dels
verbs) i els de formes no flexionades per eines (inclou la forma
conjugada) que permet usar-la directament o recuperar la traducció.

En un glossari generat computacionalment (com [1]), generar un glossari
no flexionat requereix tècniques de processament del llenguatge natural
(determinar el lexema, etc) i és una inversió significant de temps. No
estic segur tampoc del valor que aporta a dia d'avui.

En la meva opinió personal, el Recull de Termes tenia molt de sentit
quan la terminologia en català estava formant-se (1997 - 2010). En la
situació d'avui en dia, amb una terminologia bastant fixada, jo
m'inclino per publicar una versió flexionada, explicant que és un reflex
del que usem.

Aquesta és una decisió important.

Què en penseu?

[1] http://recursos.softcatala.org/dev/terminologia/sc-glossary.html