[Guia] aportacions en la guia d'estil de traducció

Diana Coromines Calders diana a softcatala.cat
dic abr 21 16:41:00 CEST 2010

Benvolgut Idali,

Moltes gràcies pels teus comentaris. Atès que la nostra guia d'estil ja és a
punt de ser publicada i que algunes de les qüestions que planteges (*
historial*, *desblocatge*, *autocompletatge*) requereixen un debat de fons,
les anotem per tal de debatre-les i incorporar-les, si s'escau, a la propera
versió de la guia.

D'altra banda, et fem un parell de comentaris sobre 3 dels termes que ens
proposes de canviar:

-L'ús d'*idioma* en lloc de *llengua*, no ens sembla tan inapropiat com
planteges (segons l'IEC significa "Llengua, especialment considerada com a
pròpia d’una comunitat determinada"). De totes maneres, debatrem aquesta
qüestió properament i decidirem per quin dels dos mots optem.

-Pel que fa a *ubicació*, pensem que és difícil d'evitar-lo. El problema de
*localització* (que tu proposes) és que en català ja designa una altra cosa,
i per tant podria crear confusió. Pel que fa a *posició*, creiem que és un
mot massa vague, i sembla que no hi ha tradició d'emprar-lo en aquest
sentit. D'altra banda, *ubicació* està molt estès, i creiem que canviar-lo a
aquestes alçades (sense una proposta que realment tingui possibilitats
d'èxit) no tindria gaire sentit.

-Pel que fa a *targeta*, entenem els arguments de Bibiloni, però pensem que
no ens correspon a nosaltres esmenar un "error" tan antic i de tanta
envergadura. L'ús de "targeta" en lloc de "carta" està implantadíssim des de
fa segles: si realment s'ha de proposar un canvi, entenem que és l'IEC qui
s'ha d'encarregar de fer-ho, no pas nosaltres.

Agraïm de nou la teva col·laboració i et saludem ben cordialment.

Fins aviat,
Diana Coromines

www.softcatala.org

Més informació sobre la llista de correu Guia