[Mozilla] Summit2013

dim oct 8 12:41:16 CEST 2013

Hola Joan,

n'Eduard i jo vam ser a una sessió sobre l'elecció lingüística a
nivell de mòbil, això és a Firefox Android i Firefox OS.
Sens dubte, i podem alegrar-nos que va ser arran de la pressió que va
fer la nostra comunitat, hi ha consciència sobre la qüestió a Mozilla.

Bàsicament vam diferenciar l'elecció a 3 nivells:
* Elecció de la llengua del sistema operatiu (Firefox OS)
* Elecció de la llengua del navegador (Firefox Android)
* Elecció de la llengua del contingut (tots dos)

A la sessió va participar una noia d'UX que treballa en el Firefox OS
per anar prenent notes.

Molt possiblement la qüestió on crec que es podrà avançar més aviat és
la 3a, tot i que potser no tan aviat com voldríem.
Hi ha alguns aspectes limitants actualment, com ara que el Firefox OS
només mostra una única llengua de contingut (la mateixa de la
interfície i la del navegador -perquè tot el SO és un navegador-)

N'Eduard pot ampliar-te algun aspecte més.

Personalment, i potser per forçar una mica treballar en aquesta
direcció, m'agradaria explorar amb tu si podríem dissenyar una
extensió del Firefox per a Android que tingués la funcionalitat de
tria de llengua del contingut. Tècnicament no seria molt difícil i es
podria aprofitar molt del ja fet a:
https://github.com/Softcatala/CatalanitzadorMozilla (prèvia neteja)

Salut,

El dia 7 d’octubre de 2013 13.57, Joan Montané <joan a montane.cat> ha escrit: