[Mozilla] Fent cinc cèntims...

Pau Sellés i Garcia pau.selles a josoc.cat
diu mar 10 23:22:52 CET 2013

Hola a tots.

Aprofite el meu primer missatge a la llista de Mozilla per fer unes
reflexions i/o recopilacions:
- Ens encarreguem de fer les traduccions oficials de Mozilla mitjançant
el pootle, eina que afavoreix les tasques col·laboratives.
- Els projectes oficials que, per la raó que siga, no tenen una solució
satisfactòria per a nosaltres (per raons diverses), les generem com a
complements-extensions:
    + Els diccionaris, en versió general i en versió valenciana.
    + Firefox, Thunderbird i SeaMonkey en valencià, per qüestions del
reconeixement lingüístic.
    + ChatZilla, que el projecte no s'encarrega de recollir el paquet de
llengua.
    + El paquet de Firefox per a mòbils.

Després, les extensions que no són projectes oficials es tradueixen a
Babelzilla i no té perquè haver-hi relació amb nosaltres.

Fins ara, que jo sàpiga, Toni s'encarrega de pujar les versions dels
diccionaris; Toni i jo ens encarreguem de la versió valenciana de
Firefox, Thunderbird i SeaMonkey (aquest últim recentment); i la versió
de ChatZilla i el paquet de Firefox per a mòbils, estan desactualitzats
(en el cas del paquet de mòbil porta des de 2011 sense actualitzar-se).

Els complements cal pujar-los manualment, per tant cal una persona per
fer-ho. Sembla que també, en el cas del ChatZilla, cal empaquetar-ho
manualment (a la llista de SofValencià es va comentar que no era viable
automatitzar la generació d'empaquetar com es fa en els casos de les
versions valencianes de Firefox, Thunderbird i SeaMonkey).

Per tant, (sempre que la meua reflexió-recopilació no tinga cap error
important) pense que és important mantenir ChatZilla actualitzat (en el
cas de Firefox per a mòbils com no tinc Android, ho descarte), a més
Toni m'ha comentat que només fan 1 o 2 actualitzacions al any, i això,
de moment, no em suposa gaire feina, perquè espere tenir suficient
temps, sempre que algú tinga la paciència d'explicar-me com empaquetar
ChatZilla.

Si m'ha deixat cap cosa, no dubteu en comentar-ho.

--
Una salutació,