[Mozilla] Extensió per tenir el Firefox en català

dic feb 22 12:40:57 CET 2012

Ep,

El 22 de febrer de 2012 11:42, Jordi Mas <jmas a softcatala.org> ha escrit:

> - Quan diem "<div id="Nomes">No em molestes més</div>" podem dir alguna cosa
> com "No m'ho tornis a preguntar".

Sí. Com a comentari apart, a partir de l'SDK 1.5
(https://addons.mozilla.org/en-US/developers/docs/sdk/1.5/dev-guide/addon-development/l10n.html)
ja es pot posar en fer localitzable a més, el problema és que perdem
versions antigues del Firefox en fer-ho.

> - Estem llicenciant el paquet sota tres llicències "MPL 1.1/GPL 2.0/LGPL
> 2.1" però el que codi que incloem de JQuery només té dos. Estem segurs podem
> rellicenciar sota LGPL 2.1 quan JQuery no té aquesta llicència? Caldria
> mirar-ho.

El JQuery que hi ha per allà, ara mateix no cal. De fet, crec que fins
i tot el sistema ja inclou JQuery de base.
Ho consultaré al respecte amb gent de Mozilla. En tot cas JQuery no és
privatiu, sinó com dius, petaria pel tema de la LGPL potser.

> - Ara mateix tenim codi duplicat per la versió en català i valencià. Això
> hauria de ser un únic codi font per simplificar el manteniment.

Hi estic d'acord, en tot cas s'han de generar dues extensions (si més
no ara per ara, en un futur es pot replantejar -demanat a l'usuari
quina variant vol-, però crec que no és convenient ara).
L'ideal és que el codi pogués servir també pera altres casos (per
exemple m'han demanat de fer un fork per a l'aragonès en un futur).
Ja aniré pensant-ho. Si algú té cap suggeriment de com parir-ho en el
repositori?

> - Podem comprovar si algú té anglès de Canada (en-ca) no hi ha cap problema?

Bon punt. Per sort no hi ha cap Firefox amb aquest locale de fàbrica
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/all.html i seria un cas extrem
doncs.

> - Tenim proves unitàries de la lògica per poder fer test de regressió? Es
> poden fer amb la plataforma Mozilla?

Bon put. És quelcom pendent que cal que m'ho estudiï
https://addons.mozilla.org/en-US/developers/docs/sdk/1.5/packages/api-utils/docs/unit-test.html

> - Funcions detchanlang com caldria refactoritzar-les perquè no fossin tant
> llargues. És un principi molt comú de code clean.

És certamemnt porquissó.
+1

> [...]
>
> // Check first entry
>       if (clist == 0) {
>
> // If first entry is already default lang and second entry is second lang->
> Done
> if ((listlangs[clist] == defaultlang) && (listlangs[clist+1] == secondlang)
> ) {
>   insdef++;
>   break;
> }
>

> Vols dir que no peta? Si clist és 0 accedir a un element d'un array com ara
> ((listlangs[clist]  i listlangs[clist+1]) no produeix una excepció?

Doncs ho miro.

> Espero sigui útil

Per descomptat. Gràcies!