[Mozilla] lideratge del projecte mozilla

dis abr 14 00:16:05 CEST 2012

Bona nit companys,
Volia contestar abans però havia de lliurar documentació d'un projecte a
les 12 (fa 5minuts) i he anat molt malament de temps.

Quim, sento que hi hagi hagut aquesta situació, però a la vegada m'alegra
saber que segueixes amb Mozilla.

Amb en Toni ja fa temps que havíem parlat de com alleugerir la feina de qui
porta el lideratge. Ell ja anava saturat de feina i amb en Quim s'ha
repetit. Potser no d'una manera tan exagerada però segueixo pensant que no
repartim bé les tasques. Quim i Toni documentaran el que ells han estat
fent perquè la resta ho puguem llegir.

La idea que tinc des de fa mesos és aconseguir dividir la tasca del
lideratge en subtasques tan independents com sigui possible i que les agafi
la gent que tingui motivació per fer-les però s'hi comprometi. En ocupar
menys temps i necessitar menys coneixement, haurien de resultar accessibles
als membres més actius, com a mínim. Són tasques crítiques perquè
requereixen, sovint, permissos a la infraestructura de mozilla, confiança i
sobretot puntualitat i precisió.

La meva visió de la comunitat actual és molt piramidal, tant en termes de
feina i jerarquia, com en termes d'activitat. Fins ara Toni i Quim han
portat la batuta, després seguíem Alina, Jordi serratosa, anna barberà,
l'Albert que ha tingut sempre una cura impecable del bloc però amb poc
soroll a la llista i jo, i ara tenim força actiu tmbé en Benny. La llista
de correu té molts més membres. Hauríem d'evitar aquestes personificacions.
El fet de tenir-les m'indica qui és més actiu.

En els darrers mesos hem crescut en nombre però no en capacitat. Les noves
incorporacions han estat inconstants i centrades en localització. Crec que
si volem que les coses siguin fàcils per tothom, evitar situacions de
sobrecàrrega de feina i frustració, hauríem d'assumir tots alguna tasca més
o consolidar molt bé les que ja tenim.

A softcatalà i a mozilla hi ha eines per a fer-ho:
* Pootle de softcatalà
* Verbatim d Mozilla
* mozilla etherpad per si cal traduir fitxers html  llargs
* experiència de tots nosaltres, memòria de traducció i altres recursos.

Quan tinguem els processos clars podríem fer una reunió per posar-nos al
dia i començar a repartir les tasques.

Mentrestant, m'agradaria que la gent que llegeix la llista però no diu res
o no col·labora gaire sovint, expliqués els motius que tenen. No em
malinterpreteu! :) no pretenc perseguir ningú, sinó entendre què porta a
aquests desnivells en la càrrega de feina i què és el que podríem fer
millor o què manca als col·laboradors nous que puguem donar.