[Mozilla] Codis al Babelzilla

Joan Montané joan a montane.cat
dic jun 9 21:24:42 CEST 2010

Hola,

avui m'he registrat al Babelzilla com a traductor (usuari jmontane,
tinc un altre usuari antic que he de "rescatar" i no l'havia fet
servir).

He vist que hi ha dues comunitats catalanes "separades" al WTS, les
corresponents als codis "ca" [1] i  "ca-AD" [2], observeu la gran
diferència en les estadístiques.

Potser tot el text que escrit tot seguit ja ho coneixeu els usuaris més
veterans del babelzilla, però per si de cas ho comento... no he trobat
res als "bugs" del WTS. Tampoc és que siguin bugs... simplement
m'estranya que sigui tant complicat de fer anar els diferents codis
d'una llengua.

En una part del Babelzilla quan selecciones la llengua "Catalan",
tracta el codi ca-AD com un subconjunt del codi "ca". Per exemple, el
llistat de membres "ca", sembla que inclou els membres "ca-AD", però
no a l'inrevés. [3] i [4]

Pel que he pogut trobar al fòrum, el codi ca-AD existeix perquè abans
el Babelzilla no admetia els locales sense el codi d'estat. Però ara
sí que ho permet. Aparentment, tots els complements funcionen
perfectament, estiguin localitzats amb el codi "ca" o amb el codi
"ca-AD". Suposo que també va bé si és el codi ca-ES, oi?

Jo, com a nou usuari benvingut, només m'he pogut registrar com a
traductor de "Catalan", que es correspon amb el codi "ca", internament
el WTS l'identifica amb el valor 97 (observeu els url [1] i [2]),
aleshores, si vull col·laborar en la traducció d'una extensió, he
provat els casos següents

1.- L'extensió no té cap traducció al català. Puc fer amb el codi
"ca", "ca-AD", "ca-ES", la predeterminada és "ca". No sé si "ca" és
predeterminat perquè sóc un usuari novell o perquè està forçat a algun
lloc per a tots els usuaris.

2.- L'extensió ja té una traducció amb el codi "ca-AD", però no amb el
codi "ca". Depèn que faci... puc fer una cosa o un altra
   2.1.- Si la selecciono per traduir, el WTS m'avisa que ja existeix
la traducció amb el codi "ca-AD"... i m'ofereix crear una traducció
paral·lela amb el codi "ca" o amb el "ca-ES", però no col·laborar a la
traducció del codi "ca-AD". Exemple amb el FoxyTunes [5]
   2.2.- Si la mateixa extensió, la selecciono a partir de l'url
[6]... puc col·laborar amb el codi "ca-AD"

Pel que he vist a [7], ordenant per codi de llengua, la majoria de
llengües tenen aquest "problema", el gruix de les traduccions està
sota un codi xx-YY i el codi xx té un percentatge molt reduït. La
majoria...  els codis fr, nl, sr superen amb escreix els respectius
codis amb marca estatal (potser han fet algun tipus de migració).

Aleshores...

No hi ha cap forma d'unificar el codi? Ho dic perquè els nous
col·laboradors treballarem amb el codi "ca", i els vells sembla que ho
feu amb el codi "ca-AD".
Quin codi és el "recomanat"? Hi ha cap política? És indiferent?
Cal el codi "ca-ES", que només té 3 extensions [8] i pot confondre a
usuaris novells?

Bé, fins aquí els meus dubtes.

Joan Montané

[1] http://www.babelzilla.org/index.php?option=com_wts&Itemid=88&type=avail&language=97
[2] http://www.babelzilla.org/index.php?option=com_wts&Itemid=88&type=avail&language=15
[3] http://www.babelzilla.org/forum/index.php?&name_box=begins&sort_key=members_display_name&sort_order=asc&filter=ALL&act=members&max_results=20&aim=&yahoo=&icq=&msn=&posts=&joined=&lastpost=&lastvisit=&signature=&homepage=&name=&photoonly=&field_1=ca-AD&st=20
[4] http://www.babelzilla.org/forum/index.php?&name_box=begins&sort_key=members_display_name&sort_order=asc&filter=ALL&act=members&max_results=20&aim=&yahoo=&icq=&msn=&posts=&joined=&lastpost=&lastvisit=&signature=&homepage=&name=&photoonly=&field_1=ca-AD&st=20
[5] http://www.babelzilla.org/index.php?option=com_wts&Itemid=264&type=show&extension=4321
[6] http://www.babelzilla.org/index.php?option=com_wts&Itemid=88&type=needupd&language=15
[7] http://www.babelzilla.org/index.php?option=com_wts&Itemid=88&type=countrylist
[8] http://www.babelzilla.org/index.php?option=com_wts&Itemid=88&type=needupd&language=146