[Navegador] M.Firefox amb 'El Punt'

Narcis Garcia - GiLUG informatica a actiu.net
dim oct 30 15:26:59 CET 2007

Benvolgut Dimas, jo en cap moment no he posat menystingut la utilitat
per sota la neutralitat.
El M.Firefox té capacitat per a oferir prestacions molt útils a
l'usuari, i no per això s'instal·len o habiliten incondicionalment.

La tria d'una subscripció RSS crec que ha de ser tant assenyada i
coherent com la de la pàgina d'inici predeterminada. A molta gent li
podria semblar perfectament normal posar el cercador o directori de
l'empresa Google (molt útil) com a pàgina d'inici, però la xarxa web
d'internet és prou extensa i plural com per a què l'experiència i el
rodatge en els mitjans digitals ens permetin veure que això seria
totalment parcial i tancat a les persones.

Terra networks, de l'empresa Telefónica, va pretendre que tothom qui li
contractés una ADSL se la configurés amb un CD-ROM que establia
www.terra.es com a pàgina d'inici, la qual cosa ha fet guanyar milers de
visitants l'esmentat portal privat, i molts diners per la contractació
de publicitat a la pàgina. Això mateix passa amb la publicitat
"accidental" que es troba el lector de notícies amb Vilaweb.

Deixant de banda la parcialitat informativa de cada agència o
corporació, i de la seva intromissió publicitària, crec que hi ha
l'apartat de la coherència amb el programari lliure, i per això defenso
que cal tenir molt en compte els mitjans que ofereixen informació
lliure, tant pel què fa a la creació pública i col·lectiva, com pel què
fa a la propietat pública amb llicències copyleft (de GNU o de
CreativeCommons, per exemple).

El programari lliure no està renyit amb l'explotació comercial ni amb la
documentació privativa, però tampoc no hi està associat, i és la imatge
que crec que cal donar a tothom que es pregunta quines diferències hi ha
entre allò privatiu i allò lliure.

Tant de bo que "Hermes Comunicacions, S.A." li permetés a l'usuari
guardar-se els seus continguts, compartir-los, i fer-los créixer.

El dt 30 de 10 del 2007 a les 14:03 +0100, en/na Dimas va escriure: