[LibreOffice] Cap el LibreOffice 4.2

Joan Montané joan a montane.cat
dic nov 6 16:43:23 CET 2013

Hola,

des d'ahir el futur LibreOffice 4.2 ja es troba en estat alfa1 [1].
M'agradaria que m'ajudéssiu a fer unes proves. Com sabeu, la versió 4.2
afegeix suport per al valencià, és important.

Ara mateix, les extensions ortogràfiques *no* estan adaptades, per tant, en
valencià no hi haurà correcció ortogràfica, partició de mots ni sinònims.
No patiu, això està controlat, :)

El que m'interessa ara és provar l'atribut de llengua als documents, per
exemple

Prova 1 (MS Office -> LibreOffice):
1.1.- genereu un document .docx en valencià amb el MS Word 2010 (o 2013).
1.2.a.- obriu aquest .docx amb el LibreOffice 4.2. Què passa? reconeix el
valencià?
1.2.b.- exporteu des del MS Word el .docx a format .odt. Obriu aquest .odt
amb el LibreOffice 4.2 alpha1. Què passa? apareix en valencià?

Prova 2 (LibreOffice) -> MS Office):

2.1.- genereu un document .odt en valencià amb el LibreOffice 4.2 alpha1
2.2.a.- obriu aquest .odt amb el MS Word. Què passa? reconeix el valencià?
2.2.b.- exporteu des del LibreOffice el fitxer .odt a format .docx i
obrir-lo amb el MS Word. Què passa? reconeix el valencià?

Segons proves anteriors, els resultats haurien de ser:

1.2.a: El LibreOffice hauria de mostrar el document en valencià
correctament.
1.2.b: El LibreOffice hauria de mostrar el document com a català, perquè el
filtre d'exportació del MS Word no desa prou informació.

2.2.a: El MS Word hauria de mostrar el document en valencià correctament.
2.2.b: El MS Word hauria de mostrar el document en valencià correctament.

Podeu confirmar-me els resultats?

Per evitar duplicitat de missatge i tenir-ho tot en un fil, aquest tema el
concentraré a la llista del projecte de traducció del LibreOffice. Els
membres de la llista Softvalencià interessats en el suport del valencià en
el LibreOffice, si us plau, doneu-vos d'alta allà i seguim el fil.

[1] http://dev-builds.libreoffice.org/daily/master/Win-x86@42/current/