[LibreOffice] Traduccio de formules

Ramon Plana rplana a ati.es
diu gen 6 12:46:48 CET 2013

Al 05/01/13 12:00, En/na libreoffice-request a llistes.softcatala.org ha
escrit:
> Envieu les aportacions de LibreOffice a la llista de correu a
> 	libreoffice a llistes.softcatala.org
>
> Per a subscriure-us o cancel·lar subscripcions a través de la web,
> aneu a
> 	http://llistes.softcatala.org/mailman/listinfo/libreoffice
> o bé, si voleu utilitzar el correu electrònic, envieu un missatge
> amb la paraula «help» a l'assumpte o al cos del missatge, adreçat a
> 	libreoffice-request a llistes.softcatala.org
>
> Podeu dirigir-vos a la persona encarregada de la gestió de la llista
> 	libreoffice-owner a llistes.softcatala.org

> [...]
Només vull dir que no perdis temps buscant la traducció de les fórmules,
perquè la forma més perfecta és l'original, encara que als que sabeu
anglès us soni anglòfil. Els que no en sabem no tenim aquest problema.
Fer servir les funcions AND OR IF SUM CONCATENATE ... no crec que ens
anglicitzi gaire, simplement són les fórmules del Libre Office. De la
mateixa manera que els nombres (1,2,3,4...) tenen una grafia universal,
els llenguatges informàtics també han de ser conceptuals i no lligats a
la fonètica.
I si bé hi ha l'opció de fer servir les fórmules originals angleses,
llavors ens veiem obligats a acudir a l'ajuda en anglès. Que l'excés de
traducció no faci fracassar la traducció catalana. Que les traduccions
serveixin NOMÉS per facilitar i eixamplar l'àmbit d'utilització del
programa.

Ramon Plana