[LibreOffice] Fwd: [libreoffice-projects] [ANN] LibreOffice 4.0.1 RC1 test builds available

Joan Montané joan a montane.cat
dis feb 23 20:41:34 CET 2013

El 23 de febrer de 2013 20.34, Jordi Serratosa <jordis.lists a gmail.com> ha
escrit:

>  En aquest cas d'"aixo" (sense accent), què passarà? Ens el marcarà com a
> error (segons la 2.5.0) o el marcarà com a correcte perquè el trobarà a la
> 2.3?

El marcarà com a correcte. La verificació ortogràfica és positiva. Això vol
dir que un mot és vàlid si algun dels diccionaris emprats (per llengua, o
els personals) la valida. En aquest cas, com que un dels diccionaris la
dóna per bona, serà vàlida.

> Com comentava a la reunió, segueixo pensant que això que els diccionaris
> per defecte no es puguin desinstal·lar pot ser contraproduent.

Sí, té un efecte que pot ser contraproduent. És el problema de no tenir un
diccionari associat al sistema operatiu, com fa Linux. A Windows hi ha el
tema de permissos. El LibreOffice (i els diccionaris) s'instal·la per a
tots els usuaris per un administrador. I clar, l'usuari no té permisos per
suprimir-lo. Estic d'acord amb tu que té efectes contraproduents, però
donat el cicle ràpid de noves versions del LibreOffice, l'afectació és
menor. Pensa que la versió 4.0.2 està prevista pel 7 d'abril, un mes
després de la 4.0.1.

Joan Montané