[OpenOffice] Teclat català i LibreOffice

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dim ago 28 09:49:26 CEST 2012

En/na Joan Montané ha escrit:
> Bon dia,
>

> he començat a moure el tema de poder traduir les tecles a la banda del
> LibreOffice. Per aquells que no estigueu al cas, resulta que a
> Windows, el nom de les tecles apareix en castellà. I el Sr. Microsoft
> no ho canviarà. Poques aplicacions fan servir el nom de les tecles que
> proporciona el sistema operatiu, el LibreOffice sí que ho fa. A veure
> si podem fer que les cadenes siguin localitzables.

Jo el LlibreOffice i l'OpenOffice són les úniques aplicacions que conec.

La millor solució és tenir els noms de les tecles com a cadenes a
traduir, com fan la majoria d'aplicacions.

Com que el LlibreOffice és multiplataforma, un bon exemple d'una
aplicació semblant, és com ho fa Mozilla, que té diferents noms per
plataforma i que a més permet traduir-los. Veure:

http://mxr.mozilla.org/l10n-central/source/af/toolkit/chrome/global-platform/win/platformKeys.properties
http://mxr.mozilla.org/l10n-central/source/af/toolkit/chrome/global-platform/unix/platformKeys.properties
http://mxr.mozilla.org/l10n-central/source/af/toolkit/chrome/global-platform/mac/platformKeys.properties

Aquest és un bon model des del punt de vista de I18N i suport
multiplataforma i es pot posar com a exemple.

En Toni et pot donar més detalls de com ho fan a can Mozilla.