[OpenOffice] Una millor versió de Windows del LibreOffice

Jordi Mallach jordi a sindominio.net
div oct 7 17:24:26 CEST 2011

Ep! Benny, quina currada de correu!

Pel que fa al que diu Pau:

On Fri, Oct 07, 2011 at 04:53:36PM +0200, Pau Iranzo wrote:
> A la feina treballem amb LibreOffice i estem realment fins als collons de
> l'experiència tan nul·la que dóna:
>
> · El recuperador de fitxers is a pain in the ass (s'engega fins i tot quan
> ho vas tancar tot bé)

Per Déu nostre senyor, feu-li cas a Pau. El recuperador és un desastre.

> · Jugar amb imatges a un document és realment desagraït. Es posen com volen,
> no es poden escapçar.

+1!!! Et tornes autènticament boig amb el posicionament d'imatges o
qualsevol objecte. En general, això tb implica a les eines de dibuix bàsic
(fletxes, caixes, cercles, etc).

> · STOP als menús flotants

Totalment!

Afegisc: per favor, LibreOffice, no et passes de listo: està molt bé que
si comences a fer una llista de paràgrafs començats amb "-" t'autodetecte
que vols fer una llista i t'ho transforme a pics com toca. Però si ho
desfàs una vegada i tornes a donar-li a Intro, cony, t'ho torna a fer. A
veure, si ho he desfet no serà perquè no vull putos pics? Amb totes
aquestes transformacions jo simplement vaig perdent salut cada vegada que
empre el Writer. Algunes s'agraeixen, però en la meua experiència, la
major part de les "correccions de tio listo" que estan activades per
defecte són una autèntica pèrdua de temps i paciència. Muerte!

> La millor millora per al LibreOffice seria reescriure'l de nou.

Ací, a banda que Pau és un troll, sí que hi ha un tema, i és que
l'herència del toolkit aquest cavernícola del StarOffice ja és hora, ara
que s'han trencat les cadenes de la MegaCorporació™ de torn, de fer-ho com
toca, és a dir, reescriure el GUI en toolkits nadius per cada sistema
suportat. És a dir, jo ho faria en allò que siga de Microsoft estàndard
per a la plataforma win32, en GTK+ per a Linux i en Cocoa per a MacOS,
sense cap merda "propietaria" per sota, que sembla ser el cas actual.

La IU de l'OOo/LO sempre ha semblat lenta i "estranya" al costat de la
resta d'aplicacions de l'escriptori, foren en Qt o GTK+.

Si s'han eliminat tots els comentaris en alemany, això hauria de ser 3
vegades més fàcil. :P

Jordi, LO power-user.
--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/