[OpenOffice] Sobre els diccionaris del nou build

dll maig 3 20:34:10 CEST 2010

Ep
He vist a la llista de l'ooo que hi havia una llengua que demanava a
veure si els nous builds podien incloure el diccionari ortogràfic, el de
sinònims i el de partició de mots per a la seva llengua. Això m'ha fet
pensar en com està el tema dels diccionaris per al català.
En aquests últims builds que hem estat provant, veig que per al català
s'inclou aquest diccionari:
"Diccionari ortogràfic per a la llengua catalana (general) 2009.06.03
(Softcatalà)"

Si miro l'Ooo que tinc instal·lat al meu ordinador, veig que hi tinc
aquests diccionaris (que segurament vaig instal·lar al seu dia):
"Diccionari ortogràfic per a la llengua catalana (general) 2.2.0
(Softcatalà)"
"Diccionari català de sinònims -- Català (Andorra, Espanya, França,
Itàlia) 1.5.0 (Softcatalà)"
"Diccionari català de partició de mots per a l'OpenOffice.org 0.9.3"

Respecte al diccionari ortogràfic, la versió inclosa als últims builds
no és la versió més recent. Si trio "Comprova les actualitzacions", no
troba cap actualització.
A la pàgina d'extensions de l'ooo, hi ha una versió antiga (2.1.5):
<http://extensions.services.openoffice.org/en/project/dict-catalan>
Al Rebost, hi ha la versió més recent (2.2.0) que és la que tinc
instal·lada:
<http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Corrector_ortogr%C3%A0fic_de_catal%C3%A0_%28general%29_per_a_l%27OpenOffice.org>
Seria interessant:
1) Posar la versió més recent (2.2.0) a la pàgina d'extensions de l'ooo
2) Fer que aquesta versió sigui la que inclogui la futura versió 3.2.1
de l'ooo

Respecte al diccionari de sinònims, és aquest que hi ha a la pàgina
d'extensions de l'ooo:
<http://extensions.services.openoffice.org/en/project/thesaurus-ca>
i també al Rebost:
<http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Diccionari_catal%C3%A0_de_sin%C3%B2nims_per_a_l%27OpenOffice.org>
No seria interessant que l'ooo ja l'incorporés "de fàbrica"?

Respecte al diccionari de partició de mots, és aquest que hi ha a la
pàgina d'extensions de l'ooo:
<http://extensions.services.openoffice.org/en/project/ca_hyph>
i també al Rebost:
<http://www.softcatala.org/wiki/Rebost:Diccionari_catal%C3%A0_de_partici%C3%B3_de_mots_per_a_l%27OpenOffice.org>
No seria interessant que l'ooo ja l'incorporés "de fàbrica"?