[OpenOffice] border: contorn o vora?

Marc Belzunces mbelzunces a gmail.com
dij maig 22 11:01:45 CEST 2008

El 22/05/08, RODRÍGUEZ i VALLVERDÚ Judith <jrodriguez a termcat.cat> ha escrit:

> us vull fer una consulta terminològica que afecta tant la interfície com la
> documentació de l'OO 3.0. Es tracta de la traducció de l'anglès border. He
> vist que a la interfície s'ha utilitzat majoritàriament l'equivalent
> contorn, però que s'ha anat alternant de manera poc cohesionada amb la forma
> vora (per exemple, si introduïu una taula en el Writer, quan aparegui la
> barra d'eines Taula feu clic a la icona Vora; veureu que s'obre el diàleg
> corresponent, però que ara s'anomena Contorn. Això passa en força casos
> més).

> [...]

El diccionari no és molt clar, però jo diria que vora i contorn no són
sinònims al 100%.

Pel cas que ens ocupa, sóc del parer:

- Utilitzar "vora" quan estem parlant de taules i objectes limitat per línies.

- Utilitzar "contorn" quan estem parlant d'objectes limitats per
superfícies (dibuixos).

Dubto que surti per alguna banda, però deixarem constància que en
càlcul diferencial existeixen les "condicions de contorn" (boundary
conditions), no pas "condicions de vora".

Els meus 5ct,

--
Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/