[OpenOffice] el factorial o la factorial?

Joan Montané jmontane a gmail.com
diu jun 8 08:43:07 CEST 2008

Tot i que al web de l'UBTerm (serveis de termes específics de la UB)
http://www.ub.edu/slc/ubterm/td_EscriuDef.php?IDTer=MT01338&m=n

surt com a adjectiu femení. Puc dir que a la Facultat de Matemàtiques
de la UB mai no m'he trobat amb un ús de factorial femení. Sempre s'ha
fet servir factorial masculí, com diu el Jordi, en la majoria dels
casos és una forma abreujada de dir 'producte factorial'.
A la viquipèdia el tenen com a masculí
http://ca.wikipedia.org/wiki/Factorial
I, ja sé que no hauria d'influir el castellà, però també li passa una
cosa curiosa:
A la wikipedia en castellà també el tenen en masculí i, al RAE
(http://buscon.rae.es/draeI/html/cabecera.htm) , el tenen en femení
peeeerò en l'article esmenat (per a la propera edició) han tret el
caràcter femení i el consideren masculí.

Definitivament, jo mantindira l'ús masculí.

Els meus 5 cèntims, Joan Montané

El 8 / juny / 2008 00:09, Jordi Irazuzta <irazuzta a gmail.com> ha escrit: