RE: [OpenOffice] Traducció de placeholder

GRANÉ i FRANCH Marta mgrane a termcat.cat
dim jul 1 11:55:47 CEST 2008

Hola,

Revisant totes les formes que trobem en català (agafador d'espai, comodí, text variable, marcador, contenidor d'objectes) i les noves propostes (espai reservat), crec que les dues que s'ajusten més al significat i conserven el matís lingüístic de la forma anglesa són:

"Agafador d'espai" o "espai reservat"

Per tant, jo em decantaria per una de les dues. Veig ben encertada la idea de "reservar" procedent del "holder", i potser més transparent i candidata a fer fortuna que l'"agafador", procedent també de "holder", que és una forma més forçada en català.

Marta Grané Franch
Àrea de Recerca Sectorial
Tel. 93 452 61 61
www.termcat.cat
La informació inclosa en aquest missatge electrònic és confidencial i s'adreça exclusivament al destinatari o destinataris indicats. Si rebeu aquest missatge per error, us informem que no se'n permet la reproducció o divulgació, i us preguem que ho comuniqueu al remitent per aquesta mateixa via i n'elimineu qualsevol còpia digital o impresa. Gràcies.
-----Missatge original-----
De: openoffice-bounces a llistes.softcatala.org [mailto:openoffice-bounces a llistes.softcatala.org] En nom de Sílvia Miranda
Enviat: lunes, 23 de junio de 2008 17:22
Per a: Traducció al català "del'OpenOffice.org
Tema: Re: [OpenOffice] Traducció de placeholder

Hola,

A can Microsoft en diuen "agafador d'espai" i "contenidor". En castellà,
"marcador de posición" (també "marcador de posición de texto / de
imagen", segons el context).

D'altra banda, "text variable" es podria adaptar a "imatge variable" en
altres contextos. Tanmateix, igual que comodí, podria induir a confusió
(el placeholder no és el text en si, sinó l'espai que ocuparà el text).
I "marcador" em recorda més a "adreça d'interès".

Personalment, em decanto per "agafador d'espai" o per "contenidor": són
les opcions més versàtils i les més clares quant a la idea que
representen.

Els meus cinc cèntims.

Bona revetlla!

---