[GNOME] Adaptació del Gnome al valencià

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dis jul 22 16:54:59 CEST 2017

El 22/07/2017 a les 15:34, Xavi Ivars ha escrit:
> Hola Jordi,
>
> Fa uns mesos (o ja anys!), el Gil s'encarregava de processar els fitxers
> PO del Gnome al català per a valencianitzar-los, i pujar-los al
> repositori git del ca a valencia.

A GNOME no hi ha repositoris per llengua (pujar-los al
  repositori git del ca a valencia) els PO són part de cada diposit. Ho
dic perquè per pujar traduccions has de fer commits a dotzenes de dipòsits.

> Una de les coses que vam parlar a l'última trobada va ser que ara, amb
> Ubuntu agafant Gnome per defecte, encara és més important el Gnome en
> general, i l'adaptació al valencià en particular.
>
> M'agradaria configurar alguna tasca automàtica per a que cada X temps
> (diari, o basat en "git hooks") es "valencianitzara" automàticament el
> Gnome (i, si pot ser, també el Gimp).
>
> Com ho veus? Caldria demanar permís per a algun usuari de Git en
> particular per a això?

La meva recomanació es plantejar primer la necessitat i després la
solució que suggerim a la llista gnome-i18n a gnome.org.

Per dos motius:

- En un projecte de la mida del GNOME no podem configurar coses que
generin comissions de forma automàtica sense alineament amb la comunitat.

- Altres llengües que produeixen versions dialectals poden tenir ja
solucions desenvolupades o aprofitar-se'n d'aquesta.

Respecte a la solució del GitHooks personalment em preocupa la robustesa
del mecanisme. Si fem un mecanisme que fa commits de forma automàtica
cal pensar en com ens assegurem que un dia no es trenca i comença a fer
comissions malmeses. Per exemple: debug a un bug d'una llibreria de
gestió de po, pos en un encoding que no és utf-8, CR/LF, etc.

Per altra banda, aquesta no és l'única solució. Hi ha altres solucions i
potser estaria bé en pensar avantatges i inconvenients. Per exemple, una
altre solució seria executar l'script abans d'una release, fes els
canvis, que algú ho revises, i després s'envies. Potser fer això durant
un parell de releases i després automatitzar-ho.

---
http://www.avg.com