[GNOME] ela geminada

Gil Forcada gforcada a gnome.org
dis set 29 00:36:23 CEST 2012

El dg 23 de 09 de 2012 a les 21:44 +0200, en/na Joan va escriure:
> La manera correcta d'escriure la ela geminada és «ŀl» i no utilitzant
> tres caràcters «l·l». I per escriure-la en Linux no hi ha gaires
> problemes, simplement «Alt Gr + L».
>
> Gil, respecte a canviar-ho perquè el corrector ho marca com a falta,
> ja em diràs quin programa utilitzes, perquè el LibreOffice marca com a
> programes que he provat (Firefox i gedit), ho marquen com a falta de
> qualsevol manera. Per tant en aquest cas hi sortiríem perdent. A més,
> he tingut problemes amb el gedit i la «ŀ», si no intenta fer una cerca
> amb aquest caràcter.

Doncs precisament amb el gedit faig les verificacions ortogràfiques :)

> La guia de Softacalà, que és la que utilitza l'equip del GNOME,
> recomana utilitzar tres caràcters. Algú que vagi fer la guia pot
> explicar perquè?
>
> Finalment, aquest és un tema que s'ha discutit més d'un cop en el
> passat i sempre s'ha decidit deixar-ho com estava. Algú recorda
> perquè?

Responent els dos paràgrafs de cop, com ja havia dit en el primer
missatge, el meu raonament bàsic és: si l'usuari *només el veu*, no el
pot seleccionar, no l'ha d'escriure, només l'ha de llegir i entendre'l,
és igual com estigui fet, si en dos o en tres caràcters, l'únic problema
seria que el tipus de lletra no el tingui, però en el cas del GNOME on
l'entorn és el Linux i que el tipus de lletra per defecte ja l'ha
implementat (igual com molts altres tipus de lletra), no veig problema
en fer-lo servir.

Una altra cosa és que parlem de disposicions de teclat, de recomanacions
a l'usuari a l'hora d'escriure, etc etc, però per traduir la interfície
d'usuari no hi veig cap problema...

--
Gil Forcada

planet: http://planet.guifi.net