[GNOME] ela geminada

dll oct 8 21:32:28 CEST 2012

Ep Gil, resta,

Tenia pendent escriure un missatge sobre el tema de la ela gemiada.
Vaig molt curt de temps; seré breu.

A l'última reunió de pencaires va venir en Marc Antoni Malagarriga-Picas
(http://twitter.com/femfum) per explicar-nos com està el tema.
Aviat hi haurà un comunicat públic, però per resumir-ho en un parell de
frases, ens va comentar que:
- La ela geminada en 2 caràcters (ŀl): el caràcter ŀ de Unicode està
marcat com a obsolet, deprecated, do not use, en desús, com n'hi vulguis
dir. Per tant, cal que se n'eradiqui l'ús a tot arreu (interfícies,
pàgines web).
- Ara mateix, l'alternativa és retornar a la ela geminada de 3
caràcters: l·l
I aquí s'acaba la història? No. Cal aconseguir que s'accepti el caràcter
de la ela geminada, però cal fer-ho bé: _en un sol caràcter_ (les 2 eles
+ punt volat en un sol caràcter). Això portarà temps (anys), però cal
començar algun dia.
Fins llavors: eles geminades de 3 caràcters.
No sóc un entès del tema, però ja dic que d'aquí uns dies es presentarà
un comunicat con s'explica millor.

salut
jordi s

Al 23/09/2012 11:24, En/na Gil Forcada ha escrit: