[GNOME] Localització de la documentació de l'Eye of GNOME

Gil Forcada gforcada a gnome.org
dim oct 25 08:30:11 CEST 2011

El dl 24 de 10 de 2011 a les 08:17 -0400, en/na Aleix Badia Bosch va
escriure:
> Bon dia,
>
> Sóc l'Aleix i vaig estar localitzant la documentació de l'Eye of GNOME
> durant les jornades del dissabte passat. Us adjunto la meva primera
> proposta de localització (també l'he pujada a l'aplicatiu web).

Gràcies per venir a la jornada i per ajudar a la traducció del GNOME!!

La traducció, molt millor si la pots enviar a l10n.gnome.org, així segur
que no es perd.

> Tinc alguns dubtes que he marcat com a cadenes fuzzy.
>
> 1- Els noms dels programes es mantenen amb el nom original ? si fora
> el cas, passa el mateix amb els connectors ? ho dic pq a l'Eye of
> GNOME hi ha una llista de noms de connectors on es barregen, per
> exemple, "PicasaWeb Uploader" i "Zoom to fit image width". Es
> tradueixen tots, cap, alguns ... ?

En en el cas del nom del programa sí, es manté el nom original. En el
cas dels connectors, i sobretot perquè són més descripcions que no pas
noms inventats es traduiria.

A més estàs de sort, la Sílvia Miranda ha traduït les cadenes
d'interfície del eog-plugins. Fes-hi una ullada ;)

> 2- La descripció dels acrònims es tradueix ?
> Per exemple

La regla general és no traduir els acrònims, en tot cas si són
importants entre parèntesi es pot dir què volen dir. Per exemple: "Un
fitxer PDF (Format de document portable) bla bla bla".

En els casos que comentes, que són descripcions de tipus de documents ja
ve a ser això:
- ICO - Icona de Windows
- JPEG/JPG - Grup conjunt d'experts fotogràfics
- PCX - Pinzell de dibuix per PC

Si m'apures et diria que el JPEG/JPG potser no val la pena traduir-lo.

Bona feina!!