[GNOME] Em presento

Gil Forcada gforcada a gnome.org
div jun 3 21:55:23 CEST 2011

El dj 02 de 06 de 2011 a les 00:32 +0200, en/na Konfrare Albert va
escriure:
> Hola a tothom,
>
> Sóc l'Albert i vaig intercanviar alguns correus amb el Joaquim pel
> tema de donar un cop de mà amb la traducció del Gimp. Amb el Gil ens
> vam conèixer no fa gaire pel tema Guifi·net [ una salutació ;-) ].

Salutacions rebudes i se te n'envien de noves ;)

> No vaig poder venir a la jornada del 22, però més o menys em faig una
> idea de com pot funcionar la cosa. Ara m'estava mirant el tema Damned
> Lies i suposo que l'únic que haig de fer és registrar-me i agregar-me
> al grup "Català".

Si ja t'he vist que t'has apuntat, tot correcte fins aquí.

> Quan parleu de mòduls suposo que, en el cas del Gimp, un mòdul seria
> per exemple "gimp - Python" (?).

Els mòduls del GIMP són aquests:
http://l10n.gnome.org/languages/ca/gnome-gimp/ui/ (per la interfície)
http://l10n.gnome.org/languages/ca/gnome-gimp/doc/ (per la documentació)

> Jo pensava fer les traduccions amb el poedit però no sé si em
> recomeneu alguna cosa millor... (en algun correu em semblava que
> parlaveu d'utilitzar el poedit si no hi havia més remei)

Realment hi ha molts programes: poedit, gtranslator, virtaal, lokalize,
o editors de text pla normals (el gedit mateix).

L'important és que t'hi sentis còmode i sàpigues on anar a buscar les
referències pels dubtes lingüístics. Uns t'ajuden més, d'altres menys,
és una qüestió de gustos al cap i a la fi.

Com que et conec no em fa por dir-te que els provis una mica tots a
veure què et sembla cada un :)

> Estic al cas de què esteu discutint com gestionar les traduccions, tot
> i que no he traduït mai, em fa l'efecte de què la darrera proposta
> podria ajudar força als nous com jo a fer les coses ben fetes (obliga
> a assumir un mòdul i després es comparteix). Per cert, l'assignació
> dels mòduls es faria a través de les llistes?

En principi tu mateix et pots auto-assignar mòduls des del D-L de manera
que no cal, ara bé, els nous normalment van una mica peixos sobre quin
mòdul és millor agafar o no i llavors ho demanen, així que com vulguis:
si vols te'n recomanem algun per fer o directament n'agafes un tu
mateix.

Si et vols centrar en el GIMP ja t'he donat els dos enllaços on pots
trobar tots els mòduls que hi ha del GIMP.

Hi ha algun mòdul de la documentació que és molt petit, si vols pots
començar per allà, sinó sempre tens l'opció d'agafar un mòdul que li
falti més cadenes (algun de al interfície per exemple) i enviar la
traducció quan estigui encara parcialment traduïda, fes unes 50 cadenes
o així i ho envies per exemple.

> De totes maneres encara no em posaré a la feina, primer de tot vull
> imprimir-me la "Guia d'estil" i mirar-me bé el "Recull de termes" i
> anar-m'hi familiaritzant .

Més que llegir-te tota la guia d'estil de cop, et recomanaria agafar un
primer mòdul o unes primeres cadenes d'un mòdul gros i començar a
traduir, és amb la pràctica que se n'aprèn. Fer un cop d'ull a l'índex
de la guia d'estil i llegir els capítols que et piquin la curiositat és
una bona manera de començar a mirar-la, però sobretot quan tinguis un
dubte és quan realment val la pena llegir-la, així et quedarà a la
memòria més fàcilment les idees i conceptes que s'expressen a la guia.

> Per cert, el meu nivell d'anglès no és molt alt però sóc conscient de
> les limitacions. Faré el que bonament pugui i demanaré ajuda quan no
> ho vegi clar.

No cal cap gran nivell d'anglès, però si que cal tenir paciència i ganes
de cercar el terme adequat per cada cosa, el termcat, el recull i
l'open-tran pels neologismes, l'optimot i la guia per les qüestions
estilístiques et seran de molta ajuda.