[GNOME] Revisió del manual d'usuari del GNOME (1a part)

David Aguilera dvd1985 a gmail.com
diu jul 31 18:56:53 CEST 2011

Bona tarda, Gil,

Gràcies pels comentaris. Ja he incorporat els canvis a la traducció i ho he
pujat al D-L. Ara, continuaré amb les següents cadenes de text.

Només et volia comentar quatre cosetes de les quals no n'estic massa segur:

--
Salutacions,
   David Aguilera

2011/7/23 Gil Forcada <gforcada a gnome.org>

> Bones,
>
> Aquí van els meus comentaris (no ho he revisat tot però es perquè et
> facis una idea). Veuràs que sóc molt tiquis-miquis, la gran majoria de
> coses no són gran faltes ni molt menys, però ja que ara tornem a fer el
> procés de revisió a través de la llista, així també anem ensenyant a
> tothom com va tot plegat.
>
> msgid "translator-credits"
> msgstr "David Aguilera <david.aguilera.moncusi a gmail.com>, 2011"
>
> -- no fa falta l'any, això ja va a la capçalera

1) Dius que no fa falta l'any, que ja va a la capçalera. No obstant, si
mires el comentari que hi ha damunt de "translator-credits", et diuen que
l'hi posis...

> [...]
> També permet interaccionar...» No cal seguir sempre al peu de la lletra
> la puntuació que facin en l'original, i sobretot en documentació que
> tenen alguns tics que en català no s'utilitzen mai (com la coma també
> abans de l'últim element d'una enumeració). Ha de tenir sentit per a un
> català quan ho llegeixi no pas ser 100% exacte amb l'original (en
> puntuació, però sí en el sentit del text clar :)
>

> msgid "Press and hold the left mouse button to right-click."
> msgstr ""
> "Com fer que en prémer i mantenir el botó esquerre del vostre ratolí es

3) Aquí, i en alguns altres casos, t'has equivocat, i has escrit del revés
el botó primari i el secundari...

> [...]
> "Click</gui>."
> msgstr ""
> "Podeu canviar l'estona en què heu de mantenir premut el botó esquerre
> del "
> "ratolí per a què l'event es registri com si hagués estat un clic amb el
> botó "
> "dret. A la pestanya <gui>Apuntar i fer clic</gui>, modifiqueu el
> <gui>retard "
>
> -- diria que aquest primer «què» va sense accent. Si et mires les
> definicions que hi dóna la UOC [4] veuràs que els diferencia clarament
> perquè s'ha de fer-ne servir un o l'altre.

2) Un "que" darrere de preposició duu accent, no? (segons diccionari.cat)