Re: [GNOME] Mòduls pendents

diu mar 8 18:17:55 CET 2009

Bones Gil,

El 8 / març / 2009 14:54, Gil Forcada <gforcada a gnome.org> ha escrit:
> Bones,
>
> He actualitzat els rols, en Jordi Mas i en David Planella ja tenen el
> rol de confirmadors :) [1]
>
> Ho tinc molt present que hi ha moltes traduccions per pujar. Des del
> febrer que he començat a treballar 30 hores, amb el parell
> d'assignatures de la universitat i viure a Molins de Rei però estudiar
> presencialment a Girona no em permet tenir gaire temps. No tot és dolent
> però, des de fa uns dies que ja tinc configurat el portàtil nou, al qual
> li funciona la bateria i podré aprofitar una mica més el temps d'anar i
> [...]

En primer lloc, vull dir que pel que fa a mi no cal que et
justifiquis. M'és molt clar que de la mateixa manera que tots els
membres de l'equip fas això de manera voluntària i quan el temps t'ho
permet. I tot i això, mantens una feina constant i de molta qualitat
que t'agraeixo, de la mateixa manera que aprecio la de tot l'equip del
GNOME.

> [...]
> sinó que el que es tradueixi i es posi a disposició del públic que
> s'instal·li el pròxim Ubuntu, Gentoo, Fedora, etc etc, tingui una
> traducció de qualitat, que seran unes aplicacions menys, en seran unes
> menys, però prefereixo això (repeteixo a criteri meu) que no veure
> "manegadors de petades" com tenen (o tenien) al KDE[2].
>
> A Softcatalà hi han les guies d'estil, el recull terminològic, es parla
> amb el TERMCAT[3], etc etc per a assegurar-nos que seguim tots els
> criteris necessaris i fem una bona gestió dels projectes.

La raó perquè vaig dir que hi estava d'acord no fou pas per a fer
pujar les estadístiques. M'és molt clar de com n'és important la
revisió per a mantenir un estàndard de qualitat. Dels tres traductors
més actius en aquests moments, crec que si fa no fa, tots tres fem
tantes traduccions com revisions (si no més), un procés de treball que
hem mantingut des del principi, seguint el que ja feien altres
traductors anteriors.

El que intentava era veure les coses en perspectiva:

1) parlem sobre unes traduccions concretes, no pas d'abandonar el
procés de revisió. Les traduccions les va fer en Joan, l'experiència i
la qualitat de les traduccions del qual està més que demostrada.
Evidentment això no vol dir que no faci errades -tots en fem-, però un
nivell de qualitat està assegurat.

2) tenim molt pocs recursos, i em sap greu veure com les traduccions
de la documentació queden pendents per pujar durant molt de temps,
cosa que puc entendre que dugui a frustració en lloc de la motivació
que requereixen aquests recursos limitats. No tenim la capacitat d'una
empresa o institut dedicat a la traducció, per la qual cosa, tot i
mantenir uns principis, les coses no són sempre blanques o negres i a
vegades cal fer compromisos. No tinc cap problema amb excepcions si
són poques i justificables, i de fet, crec que ja vam fer-ne una amb
la traducció d'alguna guia (la del sistema?), la qual vam decidir de
pujar i revisar més tard, cosa que sí que es va acabar fent.

3) el Vertimus ens permet marcar-les com a «Li cal revisió», per la
qual cosa queden registrades a la nostra llista de coses per fer.

Dit això, sóc flexible en aquesta posició -considero que hi ha coses
més importants-, per la qual cosa estaria bé sentir si hi ha algú
altre amb una visió diferent.

> [...]
> encertadament dir en Josep Puigdemont quan era jo el que volia que em
> pugés traduccions) no pujaré cap traducció que no estigui revisada,
> especialment la documentació, ja que si bé la interfície és més fàcil
> revisar-la, la documentació ningú se la mirarà un cop estigui pujada.
>
> A tall d'exemple (ni molt menys us ho prengueu com a personal, sinó que
> es recent i me'n recordo), la traducció de la documentació de l'Ekiga
> que vas fer (Joan) i revisar donant-li l'OK (David) vaig acabar
> modificant pràcticament la meitat de les cadenes.

Tot i no prendre-m'ho personalment, per curiositat m'agradaria saber a
quines modificacions et refereixes, ja que no les recordo i al
Vertimus no ho puc veure. Normalment quan faig una revisió miro de
fer-la amb bastanta cura (a no ser que digui explícitament que només
me l'he mirada per sobre), i voldria saber com és que em paséssin
tantes coses per alt.

> [...]
> minúscula, quan a la mini-guia que vam fer i que està a la wiki (tot i
> que ja està a la guia d'estil apartat 2.8.1).
>
> El principal problema que hi veig és que si la documentació s'empaqueta
> i es distribueix no hi ha cap manera de dir "ei que això encara no està
> llest, si hi ha faltes no pateixis que hi estem treballant encara" només
> ho podrien saber si anessin al Vertimus (que evidentment ningú ho farà
> apart de nosaltres).
>
> Perdó per allargar-me tant, però ja que és una decisió contrària a la
> vostra he preferit allargar-me amb el perquè. Evidentment que estic

Cap problema, home. De fet, sempre prefereixo explicacions detallades,
si és possible.

> Salut!
>
> [1] A en Jordi li havia tret perquè no rebés tants missatges (els que
> tenim rol de confirmador rebem els correus de quan les traduccions estan
> llestes per pujar)
>
> [3] De fet, si vaig començar (ja fa anys) a fer servir el GNOME en
> comptes del KDE (tot i que al CFGS fèiem servir el KDE) va ser perquè la
> traducció estava ben feta.

[...]

Com a anècdota et diré que que la meva experiència fou semblant:
després d'anys de fer servir sistemes operatius en anglès (vivia a
Anglaterra), una de les raons per la qual vaig passar-me al GNOME en
català és per com va impressionar-me la qualitat de la traducció, cosa
que també va influir en el fet que decidís a col·laborar-hi.

Salut i bona feina,