Re: [GNOME] Traducció del Dia

dis gen 19 15:40:26 CET 2008

Bones Gil,

merci pels comentaris.

El 19/01/08, Gil Forcada <gforcada a gnome.org> ha escrit:
[...]
> -#, fuzzy, c-format
> +#, c-format
>  msgid "Not allowed to write temporary files in %s\n"
> -msgstr "No es permet escriure els fitxers temporals a %s\n"
> +msgstr "No es permet escriure als fitxers temporals a %s\n"
>
> -- No podeu escriure fitxers temporals a %s ?

Prefereixo deixar-ho en impersonal, ja que no sé si és un procés de
l'usuari o ves a saber quina biblioteca que escriu fitxers temporals.
De totes maneres, m'has fet adonar que potser «els» seria millor que
«als» i ho he canviat.

>  #: ../app/menus.c:564
> -#, fuzzy
>  msgid "Toggles snap-to-grid."
> -msgstr "Commuta l'ajust a la graella en aquesta finestra."
> +msgstr "Commuta l'ajust a la graella."
>
> -- no se si seria millor canviar el commuta que fem servir sempre per
> canvia, commutar és molt electrònic, què hi dieu?

Crec que per una banda, sí, no sona molt natural, però de totes
proper a «to toggle» pel fet que suposa passar d'un estat a l'altre
possible en una propietat, o funció en aquest cas, binària. «Canviar»
suposa o bé un canvi més progressiu, o bé passar a un de múltiples
estats o modes possibles.

>  msgid "Toggles object snapping."
> -msgstr "Commuta l'ajust als objectes en aquesta finestra."
> +msgstr "Commuta l'ajust als objectes."
>
> -- si unes línies abans deies que posaves encaix, no s'hauria de posar
> encaix aquí també (i no se si n'hi deuen haver més per l'estil)

>  #: ../app/preferences.c:144
> -#, fuzzy
>  msgid "Length unit:"
> -msgstr "Llargada: "
> +msgstr "Unitats de llargada:"
>
> -- en singular potser? diria que fa referència a quina unitat de
> llargada vols fer servir

Si no m'equivoco, en anglès «units» es sol fer servir en plural, i per
tant la traducció ja seria correcta. Després de veure que al fitxer a
moltes de les cadenes originals hi ha errors gramaticals (i
d'ortografia) grossos, dedueixo que el desenvolupador que les ha
escrit no té l'anglès com a llengua nadiua. Crec que aquest és un dels
casos, tot i que no n'estic segur al 100%.

> -#, fuzzy
>  msgid "Start description"
> -msgstr "descripció:"
> +msgstr "Descripció d'inici:"
>
>  msgid "End description"
> -msgstr "descripció:"
> +msgstr "Descripció de final:"
>
> -- sense els dos punts finals

Fet!

>  msgid "Special Country Confidential"
> -msgstr ""
> +msgstr "Confidencial segons el païs especial"
>
>  msgid "Secret special country"
> -msgstr ""
> +msgstr "Secret de païs especial"
>
> -- país

Fet. No sé en què estava pensant...

>  msgid "Users"
> -msgstr "Dispersa"
> +msgstr "Usuaria"
>
> -- Usuaris o en tot cas Usuària

Fet, la intenció era «Usuaris».

>  msgid "Can't export png without libart!"
>  msgstr "No es pot exportar el png sense libart"
>
> -- a png ? o al format PNG?

Fet. Al format PNG.

Adjunto de nou el fitxer i el diff.

Name: dia_rev1.tar.gz