[GNOME] Fitxes dels programes principals del GNOME al Rebost

dll ago 11 18:24:36 CEST 2008

Bones,

en aquesta línia, jo ja fa temps que vull proposar l'Ekiga [1], ja que
també funciona en Windows i ara per ara, si no m'equivoco, no hi tenim
cap programa de videoconferència al Rebost.

En aquesta categoria també s'hi podria afegir l'openwengo [2], l'única
alternativa lliure potent (tenen versions per a Mac, Linux i Windows,
i connectors per al Firefox) que pot competir amb l'Skype. El problema
amb aquest programa, del qual en sóc usuari habitual, és que l'empresa
que tenien al darrera ha deixat de donar-hi suport. Tot i això, el
futur del programa sembla estar assegurat, ja que l'ha passat a
mantenir una altra empresa que tenien subcontractada [3].

Ara bé: tot i que la versió estable del programa encara es pot baixar
i els comptes creats anteriorment encara són actius, no hi ha la
possibilitat de crear comptes nous per a fer videoconferències, cosa
que limita l'ús del programa per a usuaris nous -tot i que s'hi poden
afegir comptes lliures de VoIP, per exemple. Amb tot això vull dir que
és un programa a tenir en compte, però jo potser no l'afegiria al
rebost fins que no alliberin una nova versió estable amb el nom nou
(QuteCom).

Simplement no he tingut temps per a dedicar-m'hi seriosament, però
només ho volia comentar. Si algú altre s'hi vol posar, endavant.

[1] http://www.ekiga.org
[2] http://www.openwengo.org/
[3] http://www.qutecom.org/