[GNOME] Actualització de l'F-Sport

dij maig 31 20:23:51 CEST 2007

Gil,
I beg to differ :)
Jo entenc que hi ha formats d'imatge que permeten incrustar etiquetes i
descripcions en forma de metadades dins del mateix fitxer, com ara JPEG.
En canvi, altres formats d'imatge no ho permeten.

Fitxa't amb això que diu la User's Guide:
http://f-spot.org/User_Guide/Organize#Tag
Expert Tip: F-Spot can write tags as metadata fields into JPEG files.
Tags for various RAW files, PNG, TIFF, and others are written to
F-Spot's database.

És a dir: si el format d'imatge ho permet, l'F-Spot pot desar-hi les
etiquetes i les descripcions, i si el format no ho permet, aquesta
informació es desarà a la base de dades de l'F-Spot.

Per tant, jo en principi interpreto que el "supported" no es refereix
als "formats d'imatge que admet l'F-Spot" sinó als "formats d'imatge que
admeten la incrustació d'aquesta informació dins del fitxer".

Ara bé, segons la segona taula d'aquí:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_graphics_file_formats
el format PNG, per exemple, *sí* que permet la incrustació de metadades
i, segons la User's Guide de l'F-Spot, les etiquetes es desen igualment
a la base de dades en comptes de fer-ho dins del propi fitxer (potser
perquè l'F-Spot encara no sap com fer-ho en aquest cas).
Per tant, és molt possible que tots dos tinguem raó i que "supported" es
refereixi a ambdós casos.
Si és així, sempre es pot posar "dins dels formats d'imatge compatibles"
per mantenir l'ambigüitat de l'anglès, ja que en aquest cas
"compatibles" pot fer referència tant a "compatibles amb l'F-Spot" com a
"compatibles amb la incrustació d'etiquetes/descripcions"

salut
jordi s