Re: [GNOME] Traducció del gimp 2.3

dic maig 2 20:01:04 CEST 2007

Hola Joaquim,

El 02/05/07, Joaquim Perez <noguer a gmail.com> ha escrit:
> Gràcies David,
>
> He corregit els diversos errors i he fet cas dels teus consells, només he
> deixat com abans el que comento a continuació:

Gràcies a tu per tenir-los en compte.

> ---- Analitzar un fitxer i truncar em sonen uns mots que un usuari normal
> potser trobarà massa complicats. Ja miraré de trobar un expressió que no
> sigui ni tant tècnica ni tant basta com la que hi havia fins ara.

Estic d'acord que no tothom pot saber què vol dir truncar, però si
l'usuari rep aquest missatge d'error, tan confós estarà si veu
"tallat" com "truncat", amb la diferència que "truncat" és la
traducció correcta (en aquest cas). El que pot fer llavors l'usuari és
demanar a un conegut que tingui més coneixements d'informàtica o bé en
un fòrum què significa aquest error, i en aquest cas trobo que és
millor que pugui ensenyar el missatge traduït fidelment de l'original,
la qual cosa evitaria confusions.

A mi per exemple si em diuen "el fitxer està tallat" em puc imaginar
què significa, però si em diuen "el fitxer està truncat" sé exactament
el que vol dir.

Pel que fa a "analitzar un fitxer" no trobo pas que sigui massa
complicat. Crec que la majoria de gent sap què vol dir "analitzar", i
si diem "el fitxer està malament" no hi veig cap avantatge apart
d'amagar el significat original.

Crec que simplificar les traduccions pot tenir sentit en alguns casos,
sobretot a la interfície d'usuari, però si ho fem per als missatges
d'error (i especialment en aquests dos casos, en què ambdós termes es
troben en el recull) posarem la feina més difícil a qualsevol que
vulgui oferir suport tècnic.

> ----  En el Gimp hi ha una altra opció que serveix per a tocar el To
> saturació molt més senzila que té un altre nom, que fa de mal traduir. Vaig
> decidir traduir-ho com a to i saturació. Per tant aquesta és la versió
> avançada.

D'acord.

> ----- Que el programa mostri un diàleg és molt més clar de cara l'usuari que
> no pas que un programa obri un diàleg:  "Un usuari obre un diàleg". Però no:
> "un usuari mostra un diàleg". En canvi: "Un programa mostra un diàleg en
> resposta a una ordre de l'usuari"

Si no m'equivoco "open" (en els casos semblants a "open a dialog")
sempre s'ha traduït com a "obre" en el Gnome. "Mostra" jo ho entenc
com a fer visible un diàleg que ja estava obert, mentre que "obre"
crea un nou diàleg. Crec que qualsevol usuari que hagi fet servir
qualsevol sistema operatiu està familiaritzat amb el terme "obre una
finestra". Per exemple, en el Firefox o l'Epiphany, quan cliques amb
el botó dret sobre un enllaç, el menú contextual diu "obre l'enllaç en
una finestra nova".

Però bé, això és només la meva opinió, a veure què en pensen els altres.

Vinga doncs, bona feina i salut!,