[Fedora] monitoritzar

dic set 9 12:56:05 CEST 2015

Ep,

Perdoneu, aquests dies no he tingut temps de dir res al respecte.

> Altrament en supervisar hi ha observació i control alhora, mentre que
> en "to monitor" no hi ha cap control.
En la majoria de les definicions de "monitoratge" que trobo al Termcat,
hi mencionen també "supervisió" a la definició:
<http://aplicacions.llengua.gencat.cat/llc/AppJava/index.html?action=Principal&method=detall&input_cercar=monitoratge&numPagina=1&database=TERMCAT&idFont=370594&idHit=370594&tipusFont=Diccionaris+terminol%F2gics+del+TERMCAT&numeroResultat=6&databases_avansada=&categories_avansada=&clickLink=detall&titol=monitoratge&tematica=Electr%F2nica.+Inform%E0tica.+Telecomunicacions&tipusCerca=cerca.tot>
> *monitoratge*
> *Àrea temàtica*
> Informàtica
> *Àrea temàtica*
> Telecomunicacions
> *Definició
> *Tècnica de _control__, anàlisi i __supervisió_ de mecanismes i
> sistemes complexos amb l'ajuda d'ordinadors o altres aparells electrònics.

No veig que s'hagi de descartar pels arguments que el Robert esmenta
(que no ve de l'arrel original i que en "monitor" no implica cap control).

A vegades es vol filar massa prim. No crec que "supervisió" provoqui
confusions per a l'usuari pel fet de si "hi ha control o no".

Si se cerca un terme que estigui recollit al DIEC, la proposta de
supervisió/supervisar a mi em continua semblant vàlida.

Dit això, el Termcat sembla que accepta el terme
"monitorar/monitoratge". Possiblement s'acabarà acceptant al DIEC, vés a
saber.

En tot cas, compte: veig una fitxa de l'Optimot en la qual parlen sobre
monitorar/monitoritzar i monitorització/monitoratge:
<http://aplicacions.llengua.gencat.cat/llc/AppJava/index.html?action=Principal&method=detall&input_cercar=monitoritzaci%F3&numPagina=1&database=FITXES_PUB&idFont=10659&idHit=10659&tipusFont=Fitxes+de+l%27Optimot&numeroResultat=1&databases_avansada=&categories_avansada=&clickLink=detall&titol=monitoritzar+o+monitorar%3F+%2F+monitoritzaci%F3+o+monitoratge%3F&tematica=Ci%E8ncies+de+la+salut&tipusCerca=cerca.tot>
> Les formes /monitoritzar /i /monitorització /no són adequades.

> Però monitorar com a verb tampoc ho he trobat.
El verb "monitorar" sí que apareix en algunes fitxers del Termcat:
<http://aplicacions.llengua.gencat.cat/llc/AppJava/index.html?action=Principal&method=cerca_generica&input_cercar=monitorar&tipusCerca=cerca.tot>

En resum, si es vol trobar un terme adient que aparegui al DIEC, jo
m'inclinaria per "supervisar/supervisió".
Si es vol fer cas del Termcat, llavors jo faria "monitorar/monitoratge".

salut
jordi s

El 04/09/2015 a les 10:55, Robert Antoni Buj i Gelonch ha escrit: