[Corrector] El Wifi vs la wifi

Jordi Mas jmas a softcatala.org
dll feb 29 20:52:43 CET 2016

Hola Jaume,

En la frase "La wifi està oberta" el corrector em suggereix canviar "la"
per "el" degut a un error de concordança.

Al TERMCAT Wifi està documentat com a femení:

"ca Wi-Fi, n f"

I després en masculí al referir-se al punt d'accés:

ca punt d'accés Wi-Fi, n m

He vist que al ÉsAdir[1] reconeixen "vacilacions amb l'us" i recomanen
el masculí. No sé sota quin criteri i qui recolza aquesta recomanació.

A les memòries tenim un ús predominant del femení[2], que ve
principalment de les traduccions de Google.

La meva pregunta és si hem de considerar Wifi en femení com un error i
canviar-ho al masculí ja que el LanguageTool en els informes de qualitat
així ho mostra.

Si la regla no és clara, sent un neologisme, potser estaria bé demanar
al TERMCAT la seva opinió, i que si escau actualitzés la seva
recomanació o nosaltres la regla.

[1] http://esadir.cat/entrades/fitxa/node/wifi
[2]
https://www.softcatala.org/recursos/web_search.py?source=&target=%22la+wi-fi%22&project=tots