[Corrector] Corrector en Aranès

Xavi Torres torresaran a hotmail.com
dic abr 8 00:28:01 CEST 2015

Abans de res hem vull assegurar que no hi ha cap manera més fàcil de fer-ho però pel que veig d'una manera o d'una altra tinc una feinada de por.

Hem miraré els scripts per veure si hem puc estalviar feina d'alguna manera.

De tota manera no tinc presa, aniré fent a estones i si veig que m'encallo us llenço una consulta.

Gràcies

From: jaumeortola a gmail.com
Date: Mon, 6 Apr 2015 16:36:12 +0200
To: corrector a llistes.softcatala.org
Subject: Re: [Corrector] Corrector en Aranès

El dia 4 abril de 2015, 1:42, Xavi Torres <torresaran a hotmail.com> ha escrit:

El que no he entés de lo de " si mantens el diccionari en un format semblant al català [1]"
[1] https://github.com/jaumeortola/catalan-dict-tools

Xavi,
Això és un conjunt de scripts que hem escrit recentment per a ajudar a crear diferents diccionaris catalans: bàsicament el diccionari Hunspell i el diccionari que va amb el corrector gramatical LanguageTool (que té informació gramatical i usa el format Freeling), a part d'altres eines relacionades.
No m'atreveixo a recomanar-ho (ni a deixar de fer-ho) per a l'aranès. Per a crear el diccionari Hunspell et caldrà alguna cosa similar. El problema és que la part més útil d'aquestes eines és molt dependent de la llengua (formació de plurals, conjugació de verbs, apostrofació, pronoms febles...). Per això no hi ha cap eina general que serveixi per a totes les llengües.
No sé fins a quin punt t'has familiaritat amb el Hunspell. Pot ser molt laboriós i incòmode. Hauràs de decidir moltes coses: com fas la segmentació de paraules (p. ex. quan hi ha apostrofacions), com distribueixes els afixos (en català hi ha dos nivells d'afixos, cosa que no passa en altres llengües), etc. Pregunta'ns els dubtes que tinguis, a mi i a Joan Montané. Si ho prefereixes, puc intentar fer un resum del que suposo que necessitaràs saber.
Jaume

Si vols canviar la subscripció o donar-te de baixa, fes-ho des de: